EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Identyfikacja kierunków wsparcia w ramach FE SL 2021-2027 na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego

Celem badania było zaprogramowanie wsparcia na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego (trzeciego sektora), a także działań na rzecz określonych grup docelowych, które zostaną powierzone do realizacji partnerom społecznym i organizacjom pozarządowym, z uwagi na ich doświadczenie i potencjał społeczny.

Badanie ewaluacyjne ex-post projektu „e-Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” finansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

Przedmiotem badania było wykonanie ewaluacji ex-post Projektu „e–Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” (dalej: „Projekt”) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 3 „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa”, Działanie 3.3. Ocenie poddany zostanie Projekt w zakresie realizacji celu, który miał osiągnąć oraz efektów Projektu. Wnioski i rekomendacje uzupełnione o analizę trendów w obszarze cyfryzacji będą wyznaczały kierunek kolejnych planowanych interwencji w tym obszarze.
 

Ewaluacja ex-post instrumentów szkoleniowo-doradczych działania 2.2 i 2.21 PO WER skierowanych do kadr przedsiębiorstw

Celem ewaluacji było dokonanie podsumowującej oceny przebiegu i efektów projektów realizowanych w ramach Działania 2.2 i 2.21, identyfikacja czynników mających wpływ na ich sukces lub niepowodzenie oraz wypracowanie rekomendacji dotyczących pożądanych form i kierunków podobnych interwencji realizowanych w przyszłości.

Ewaluacja ex post działań informacyjnych i promocyjnych podejmowanych w ramach RPO WSL na lata 2014-2020

Cele badania:
1) Ocena zrealizowanych działań informacyjnych i promocyjnych w ramach systemu komunikacji RPO WSL.
2) Ocena możliwości osiągnięcia celów Strategii komunikacji RPO WSL na lata 2014-2020.
3) Wskazanie rozwiązań w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych możliwych do realizacji w perspektywie 2021-2027. 
 
 

Strony

„Trafność i skuteczność działań informacyjno – promocyjnych realizowanych w ramach POKL, Lubuskiego RPO i PROW w kontekście zwiększenia aktywności beneficjentów w sięganiu po wsparcie z Unii Europejskiej”

Celem głównym badania było zidentyfikowanie jakie formy i metody dotarcia z informacją do społeczeństwa o funduszach europejskich i projektach realizowanych przy wykorzystaniu środków unijnych są najbardziej skuteczne.

Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra

W odniesieniu do celu głównego Zamawiający sformułował 6 celów szczegółowych. Zakres badania uzupełniony został ponadto o 4 dodatkowe, zaproponowane przez Wykonawcę, obszary:

  • Identyfikacja aktywności i skuteczności poszczególnych typów projektodawców oraz potencjalnych beneficjentów w aplikowaniu o ośrodki pomocowe UE (tj. dotychczasowej i planowanej aktywności i skuteczności w ramach perspektywy finansowej 2007-2013),
  • Określenie determinantów i barier zdolności absorpcyjnej potencjalnych beneficjentów,
  • Identyfikacja stopnia oraz potrzeb informacyjnych potencjalnych beneficjentów,
  • Ocena skoordynowania działań informacyjnych i promocyjnych ze Strategią komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce w ramach Narodowej Strategii Spójności na lata 2007 – 2013,
  • Ocena trafności i skuteczności działań informacyjno – promocyjnych w kontekście zidentyfikowanych potrzeb beneficjentów oraz zidentyfikowanych barier i determinantów zdolności absorpcyjnej,
  • Optymalizacja działań informacyjno-promocyjnych,
  • Ocena współpracy instytucji odpowiedzialnych za działania informacyjne i promocyjne z mediami oraz z innymi podmiotami kreującymi niezależny przekaz na temat Funduszy Unijnych w regionie,
  • Ocena trafności doboru grup docelowych do działań informacyjnych i promocyjnych,
  • Ocena profesjonalizmu kadr instytucji odpowiedzialnych za działania informacyjne i promocyjne i identyfikacja potrzeb w tym zakresie,
  • Ocena stopnia wdrożenia rekomendacji w zakresie informacji i promocji z dotychczasowych badań ewaluacyjnych.

Badanie zostało zrealizowane przy zastosowaniu następujących metod i technik badawczych: Analiza dokumentów i danych zastanych, Indywidualne wywiady pogłębione (IDI), badania ilościowe face-to-face, analiza SWOT, wystandaryzowane badanie CAWI, telefoniczne wywiady pogłębione (TDI), zogniskowane wywiady grupowe (FGI), badanie kwestionariuszowe CATI, warsztat heurystyczny, analizy statystyczne, jakościowe i eksperckie.

Termin realizacji:
listopad 2009 r. – maj 2010 r.
Budżet:
117 120,00 PLN

Zamawiający: 
Urząd Marszałkowski
Zakres Terytorialny: 
Lubuskie
Rok realizacji: 
2010
Tematyka badania: 
Działania informacyjne, promocyjne i szkoleniowe
Typ usługi: 
Ewaluacja tematyczna/on-going
Wstecz