EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Identyfikacja kierunków wsparcia w ramach FE SL 2021-2027 na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego

Celem badania było zaprogramowanie wsparcia na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego (trzeciego sektora), a także działań na rzecz określonych grup docelowych, które zostaną powierzone do realizacji partnerom społecznym i organizacjom pozarządowym, z uwagi na ich doświadczenie i potencjał społeczny.

Badanie ewaluacyjne ex-post projektu „e-Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” finansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

Przedmiotem badania było wykonanie ewaluacji ex-post Projektu „e–Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” (dalej: „Projekt”) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 3 „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa”, Działanie 3.3. Ocenie poddany zostanie Projekt w zakresie realizacji celu, który miał osiągnąć oraz efektów Projektu. Wnioski i rekomendacje uzupełnione o analizę trendów w obszarze cyfryzacji będą wyznaczały kierunek kolejnych planowanych interwencji w tym obszarze.
 

Ewaluacja ex-post instrumentów szkoleniowo-doradczych działania 2.2 i 2.21 PO WER skierowanych do kadr przedsiębiorstw

Celem ewaluacji było dokonanie podsumowującej oceny przebiegu i efektów projektów realizowanych w ramach Działania 2.2 i 2.21, identyfikacja czynników mających wpływ na ich sukces lub niepowodzenie oraz wypracowanie rekomendacji dotyczących pożądanych form i kierunków podobnych interwencji realizowanych w przyszłości.

Ewaluacja ex post działań informacyjnych i promocyjnych podejmowanych w ramach RPO WSL na lata 2014-2020

Cele badania:
1) Ocena zrealizowanych działań informacyjnych i promocyjnych w ramach systemu komunikacji RPO WSL.
2) Ocena możliwości osiągnięcia celów Strategii komunikacji RPO WSL na lata 2014-2020.
3) Wskazanie rozwiązań w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych możliwych do realizacji w perspektywie 2021-2027. 
 
 

Strony

Ocena działań informacyjno-promocyjnych i szkoleniowych podjętych w latach 2009-2011 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013

Badanie oceniło, w jakim stopniu działania informacyjno-promocyjne i szkoleniowe, podjęte w okresie od II kw. 2009 r. do I kw. 2011 r. przez IP II są adekwatne, użyteczne i przyczyniają się do efektywnego wykorzystania środków EFRR oraz zwiększenia świadomości społeczeństwa w zakresie roli, jaką odgrywa Unia Europejska.

Badanie realizowane we współpracy z ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o.

Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

Wyniki badania ewaluacyjnego posłużą ewentualnym zmianom w prowadzonej polityce informacyjno-promocyjnej i szkoleniowej, modyfikacji sposobów komunikowania się z potencjalnymi wnioskodawcami oraz beneficjentami, a także określą optymalne instrumenty informacyjno-promocyjne i szkoleniowe.
 
Realizacji celu głównego badania służyły następujące cele szczegółowe:

  1. Ocena trafności założeń i celów Planu Komunikacji;
  2. Analiza skuteczności przekazywania wiedzy w wyniku działań szkoleniowych wśród grup docelowych (wnioskodawców oraz beneficjentów);
  3. Ocena spójności działań informacyjno-promocyjnych w ramach RPO WM 2007-2013;
  4. Identyfikacja mechanizmów wzmacniających bądź ograniczających efekty działań informacyjno-promocyjnych;
  5. Rekomendacje dla przyszłych działań informacyjno-promocyjnych i szkoleniowych;
  6. Wdrożenie rekomendacji z badania ewaluacyjnego „Ocena działań informacyjno-promocyjnych i szkoleniowych podjętych w latach 2007-2008 w ramach RPO WM2007-2013”.

Ponadto Wykonawca w oparciu o doświadczenie w realizacji projektów badawczych zbliżonych zakresem i logiką do niniejszego oraz opierając się na poczynionych wcześniej założeniach teoretycznych wyznaczył dodatkowe cele szczegółowe.

Podejście badawcze:

W ramach badania przewidziano zastosowanie szerokiego katalogu metod ilościowych i jakościowych (Analiza materiałów i danych zastanych  (deskresearch), Wywiady kwestionariuszowe CAPI, Indywidualne wywiady pogłębione (IDI), Zogniskowane wywiady grupowe (FGI), Badanie techniką Tajemniczy Klient (MysteryShopper), Badanie użyteczności strony internetowej, Socjogram komunikacji, Analizy przestrzenne, Warsztat heurystyczny).

Termin realizacji:
maj – sierpień 2011 r.
Budżet:
147 477,00 PLN

Zamawiający: 
Urząd Marszałkowski
Zakres Terytorialny: 
Mazowieckie
Rok realizacji: 
2011
Tematyka badania: 
Działania informacyjne, promocyjne i szkoleniowe
Typ usługi: 
Ewaluacja tematyczna/on-going
Wstecz