EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Badanie stypendystów wojewódzkich programów stypendialnych pod kątem wyboru ścieżki dalszej nauki oraz zawodu w okresie 2016-2023

Celem badania było poznanie wyborów edukacyjnych i zawodowych stypendystów czterech programów stypendialnych z regionu kujawsko-pomorskiego, funkcjonujących w latach 2016-2023, realizowanych w ramach RPO WK-P 2014-2020, tj. 
• Humaniści na start!;
• Prymus Pomorza i Kujaw;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza II.

Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG

Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.

Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów

Badanie miało na celu:
• aktualizację trafności założeń interwencji, w tym zagadnień związanych z dostępnością bibliotek w dni wolne oraz zróżnicowaniem specyfiki placówek bibliotecznych i cech społeczno-demograficznych użytkowników końcowych;
• identyfikację czynników warunkujących występowanie oczekiwanych efektów interwencji na poziomie bibliotek objętych wsparciem Programu; 
• ocenę wybranych elementów systemu wdrażania Programu.

Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027

Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).

Strony

Analiza zapotrzebowania gospodarki na absolwentów kierunków kluczowych w kontekście realizacji strategii EUROPA 2020

Celem badania było wyłonienie kierunków/specjalności bezpośrednio powiązanych z budową gospodarki opartej na wiedzy i innowacji (rozwój inteligentny) oraz kierunków/specjalności bezpośrednio powiązanych z efektywnością energetyczną gospodarki (rozwój zrównoważony). Wybrane kierunki zostały objęte wsparciem w ramach Działania 4.3 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Zamawiający: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Nowogrodzka 47a, 00-695 Warszawa

Głównymi odbiorcami badania były: Instytucja Pośrednicząca dla IV Priorytetu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Instytucja Zarządzająca PO KL – Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Biorąc pod uwagę tematykę badania przewidywano również wykorzystanie jego wyników przez kadrę zarządzającą uczelni wyższych.

W toku realizacji badania uzyskano odpowiedzi na następujące pytania badawcze:

  • Jakiego rodzaju umiejętności i kwalifikacje zawodowe będą kluczowe dla realizacji celów  strategii Europa 2020?
  • Które branże są kluczowe dla realizacji celów strategii Europa 2020?
  • Które kierunki (z istniejących lub nowych) w największym stopniu przyczynią się do rozwoju umiejętności kluczowych dla realizacji celów strategii Europa 2020?
  • W jakim stopniu aktualna oferta dydaktyczna uczelni odpowiada na wyzwania Strategii Europa 2020?
  • Jakie są oczekiwania pracodawców odnośnie umiejętności i kwalifikacji absolwentów szkół wyższych (w zidentyfikowanych branżach kluczowych)?
  • Jaka będzie luka pomiędzy zapotrzebowaniem ze strony przedsiębiorstw, a podażą ze strony uczelni na absolwentów kierunków kluczowych dla realizacji strategii Europa 2020 w perspektywie 5 i 10 letniej?

Podejście badawcze:

W ramach badania przewidziano zastosowanie poniższego katalogu metod ilościowych i jakościowych: analiza danych statystycznych i opracowań naukowo-badawczych dotyczących oferty edukacyjnej i rynku pracy w obszarach GOW i zrównoważonego rozwoju, telefoniczne wywiady pogłębione (TDI) z przedstawicielami instytucji rynku pracy i instytucjami otoczenia biznesu, badanie internetowe CAWI z przedstawicielami wydziałów zidentyfikowanych jako kluczowe dla rozwoju kwalifikacji i kompetencji GOW i zrównoważonego rozwoju w wytypowanych branżach, Evaluation Blog Technique, macierz zależności i macierz logiczna, IDI z przedstawicielami Narodowego Centrum Badań i Rozwoju i przedstawicielami MNiSW.

Raport końcowy z badania dostępny jest pod adresem:
http://www.ncbir.pl/fundusze-europejskie/program-operacyjny-kapital-ludz...

Termin realizacji:
01.02.2012 – 20.06.2012 r.
Budżet:
59 286,00 PLN

Zamawiający: 
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Zakres Terytorialny: 
Ogólnopolski
Rok realizacji: 
2012
Tematyka badania: 
Szkolnictwo wyższe
Typ usługi: 
Analiza sektorowa/branżowa
Wstecz