EVALU
Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce
Projekty
Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL
Ewaluacja bieżąca kryteriów i systemu wyboru projektów FEŚ na lata 2021-2027 - Fundusz: EFS i EFRR
Głównym celem badania było dokonanie oceny kryteriów i innych elementów systemu wyboru projektów przez pryzmat faktycznego zapewnienia realizacji celów polityki i celów szczegółowych FEŚ 2021-2027 wraz ze wskazaniem koniecznych modyfikacji systemu.
Ocena ex post systemu Sektorowych Rad ds. Kompetencji (POWER)
Celem badania była pogłębiona analiza efektów działania SRK PO WER, które miały być kluczowym elementem wspierającym rozwój kompetencji zawodowych i adaptację podaży pracy do potrzeb rynku, w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej i społecznej kraju.
Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG
Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.
Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów
Ewaluacja ex post Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020
Głównym celem realizacji badania było podsumowanie stanu realizacji Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014 – 2020 oraz ocena stopnia realizacji celów i rezultatów PO PT.
Ewaluacja bieżąca kryteriów i systemu wyboru projektów FE SL 2021-2027
Celem badania było przeprowadzenie bieżącej ewaluacji kryteriów i systemu wyboru projektów w ramach Programu FE SL 2021-2027 (FE SL 2021-2027).
Ewaluacja podsumowująca postęp rzeczowy i rezultaty RPO WP 2014-2020, ich wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy województwa oraz na osiąganie celów Strategii Europa 2020
Głównym celem badania była ocena postępu rzeczowego i rezultatów RPO WP 2014- 2020.
Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027
Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).
Ocena wpływu wsparcia EFS i EFRR na trwałość i wysokiej jakości zatrudnienie
Celem głównym badania była ocena wpływu wsparcia RPOWP 2014-2020 na trwałość miejsc pracy i rozwój przedsiębiorczości w województwie podlaskim.
Strony
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
Ocena ex-ante instrumentów finansowych w perspektywie finansowej 2014 - 2020 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020
Głównym celem badania była ocena zasadności, możliwości, zakresu zastosowania instrumentów finansowych w okresie programowania 2014 - 2020 w województwie lubuskim oraz wskazanie obszarów ich zastosowania.
Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
Efektem badania były odpowiedzi w formie wniosków i rekomendacji na poniższe pytania badawcze:
- Jakie podmioty są zainteresowane wsparciem w formie zwrotnej wśród podmiotów, co do których uważa się, że instrumenty wsparcia w formie zwrotnej mogłyby stanowić najbardziej efektywną formę wsparcia, w tym wśród grupy podmiotów, co do których dotychczasowa forma wsparcia oparta była o logikę grantową?
- Jakie są koszty oraz uciążliwości ponoszone przez odbiorcę ostatecznego w związku z aplikowaniem o środki UE, których zminimalizowanie mogłoby się przyczynić do zwiększenia zainteresowania instrumentami finansowymi RPO? (wraz ze wskazaniem działań jakie należałoby podjąć w celu usunięcia tych barier)
- Jakie warunki dla instrumentów finansowych stanowiłyby bodziec do efektywnego realizowania celów poszczególnych priorytetów RPO?
- Jak powinien wyglądać spójny, przejrzysty i przekonujący system komunikowania zainteresowanym podmiotom korzyści z pozyskania dofinansowania w formie instrumentów finansowych?
- Jakie należy wdrożyć standardy informacyjne dla podmiotów na etapie ubiegania się o dofinansowanie, aby usprawnić proces oceny i przyznawania wsparcia?
- Jakie należy wdrożyć zasady identyfikowania i mitygacji ryzyk w celu eliminowania projektów stwarzających zagrożenie dla odzyskania udzielonego wsparcia w ramach instrumentów zwrotnych?
- Jakie powinny zostać wdrożone instrumenty kontroli na etapie realizacji projektów w celu zapobiegania nieprawidłowościom w obszarze instrumentów finansowych?
- Jaki zakres przygotowania w obszarze instrumentów finansowych powinien zostać zapewniony w ramach działań szkoleniowych/warsztatowych przeznaczonych dla oceniających dokumentację aplikacyjną?
- Jaki powinien być zakres wykorzystania narzędzi informatycznych wspomagających podmioty ubiegające się o wsparcie, tak aby zwiększyć efektywność procedury pozyskiwania dofinansowania (np. innowacyjne sposoby instruowania o zasadach udzielania wsparcia na etapie przygotowywania wniosku, aplikowania o wsparcie itp.)?
Analiza przeprowadzona w ramach badania pozwala na stwierdzenie, iż zastosowanie IF w powyższych priorytetach inwestycyjnych RPO-L2020 ma doprowadzić do ożywienia przedsiębiorczości regionu – rozwoju istniejących przedsiębiorstw sektora MŚP, szczególnie stawia się na realizowanie przez nich innowacyjnych projektów jak i związanych z efektywnością energetyczną, kogeneracją i OZE. IF mają również pobudzić lokalny rynek w postaci zmniejszenia bezrobocia i powstawania większej liczby przedsiębiorstw z sektora MŚP. W badaniu przeanalizowano również zasadność stosowania IF w PI 1b i 9v RPO-L2020 w celu umożliwienia skorzystania z instrumentów zwrotnych na działania badawczo-rozwojowe i podmiotom ekonomii społecznej, które prowadzą działalność gospodarczą.
W niniejszym badaniu została oszacowana wartość luki finansowej w zakresie popytu na finansowanie zewnętrzne dla grup beneficjentów końcowych wskazanych w specyfikacji badania. Określono też rodzaje niesprawności rynku determinujących ograniczenia w dostępie do finansowania dla danej kategorii beneficjenta końcowego lub projektu.
Do wyników niniejszego badania posłużyła analiza dokumentów zastanych, a także wnioski z badań terenowych przeprowadzonych na potrzeby ewaluacji – indywidualnych wywiadów z beneficjentami końcowymi IF w ramach Działania 2.5 Rozwój regionalnych i lokalnych instytucji otoczenia biznesu Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 i partnerami społeczno-gospodarczymi, wywiadów fokusowych z przedstawicielami instytucji zarządzającej i pośredniczącej, przedstawicielami pośredników finansowych realizujących Działanie 2.5 LRPO 2007-2013, przedstawicielami reprezentującymi ośrodki naukowe z regionu jak również PES, sektorem bankowym. Wykorzystano również wyniki badania CATI przedsiębiorców MŚP, JST oraz jednostek organizacyjnych JST z województwa lubuskiego oraz badania CAWI zrealizowanego wśród osób fizycznych planujących założenie działalności gospodarczej.