EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Badanie stypendystów wojewódzkich programów stypendialnych pod kątem wyboru ścieżki dalszej nauki oraz zawodu w okresie 2016-2023

Celem badania było poznanie wyborów edukacyjnych i zawodowych stypendystów czterech programów stypendialnych z regionu kujawsko-pomorskiego, funkcjonujących w latach 2016-2023, realizowanych w ramach RPO WK-P 2014-2020, tj. 
• Humaniści na start!;
• Prymus Pomorza i Kujaw;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza II.

Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG

Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.

Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów

Badanie miało na celu:
• aktualizację trafności założeń interwencji, w tym zagadnień związanych z dostępnością bibliotek w dni wolne oraz zróżnicowaniem specyfiki placówek bibliotecznych i cech społeczno-demograficznych użytkowników końcowych;
• identyfikację czynników warunkujących występowanie oczekiwanych efektów interwencji na poziomie bibliotek objętych wsparciem Programu; 
• ocenę wybranych elementów systemu wdrażania Programu.

Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027

Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).

Strony

Wieś czy globalna wioska? 2.0. Narzędzia wdrożeniowe

Celem projektu Wieś czy globalna wioska 2.0. Narzędzia wdrożeniowe było wypracowanie przydatnych społeczności wiejskiej instrumentów poprawiających komunikację z wykorzystaniem nowych technologii (Internet). Przygotowane narzędzia służyć będą również budowaniu więzi społecznych i lokalnych tak potrzebnych na wsi i w małych miastach. Projekt realizuje zalecenia wskazane w projekcie badawczym Wieś czy globalna wioska? zrealizowanym w ramach programu MKiDN 2012 Obserwatorium Kultury.
 
Instytucja finansująca: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego 
Celem projektu Wieś czy globalna wioska? 2.0. Narzędzia wdrożeniowe było:
Cel 1. Wypracowanie narzędzi dla przedstawicieli wiejskiej społeczności w celu aktywnego i kreatywnego korzystania z możliwości komunikacyjnych, jakie stwarzają cyfrowe technologie.
Cel 2. Zbadanie, które kategorie mieszkańców obszarów wiejskich mogą być najlepszymi adresatami oferty wspierającej tego rodzaju aktywność.
Cel 3. Diagnoza potencjału instytucji i organizacji działających na obszarach wiejskich w zakresie popularyzacji nowych mediów jako środowiska aktywności publicznej w wiejskich społecznościach lokalnych.
 
Rezultatem projektu było opracowanie pięciu narzędzi wdrożeniowych, projektów startupów:
 
1) Poradnik prowadzenia strony www/bloga w sieci;
2) Podręcznik wykorzystania sieci społecznościowych do tworzenia, aktualizowania, moderacji i tworzenia lokalnej społeczności (funpage na facebooku);
3) Podręcznik najlepszych praktyk prowadzenia serwisu internetowego gminy, regionu lub miejscowości w celu usprawnienia komunikacji między mieszkańcami a urzędem;
4) Konsultacje społeczne i badania sondażowe w sieci – poradnik prezentujący omówienie przypadków dobrych praktyk i rekomendacje;
5) Miniscenariusz
6) e-szkolenia – samodzielne projektowanie i opracowywanie efektywnych szkoleń elektronicznych skierowanych do społeczności lokalnej.
 
Instrumenty te skierowane będą do liderów społeczności wiejskiej: artystów, dziennikarzy lokalnych mediów, sołtysów, przedstawicieli lokalnej administracji i organizacji działających na terenach wiejskich (LGD i LGR) lub przedstawicieli innych grup, jeżeli będzie to wynikało z badania. Produktem projektu będzie również raport z badania, prezentacja multimedialna wyników projektu oraz blog projektu prowadzony podczas trwania projektu. Realizacja projektu przyczyni się do wdrożenia Celu Operacyjnego 1. Kształtowanie postaw sprzyjających kooperacji, kreatywności oraz komunikacji i Celu Operacyjnego 3. Usprawnienie procesów komunikacji społecznej oraz wymiany wiedzy Strategii Rozwoju Kapitału Społecznego, MKiDN.
 
Podejście badawcze: 
W ramach badania zastosowano następujące metody badawcze i analityczn: Desk Research, Ankieta CAWI z zespołem ekspertów (3 fazy),  Warsztaty heurystyczne (4).
 
Termin realizacji: 
22.07.2013 – 31.12.2013
Budżet: 
59 339,00 zł
Zamawiający: 
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Zakres Terytorialny: 
Ogólnopolski
Rok realizacji: 
2013
Tematyka badania: 
Innowacje
Rozwój obszarów wiejskich
Typ usługi: 
Projekt własny
Wstecz