EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Badanie stypendystów wojewódzkich programów stypendialnych pod kątem wyboru ścieżki dalszej nauki oraz zawodu w okresie 2016-2023

Celem badania było poznanie wyborów edukacyjnych i zawodowych stypendystów czterech programów stypendialnych z regionu kujawsko-pomorskiego, funkcjonujących w latach 2016-2023, realizowanych w ramach RPO WK-P 2014-2020, tj. 
• Humaniści na start!;
• Prymus Pomorza i Kujaw;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza II.

Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG

Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.

Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów

Badanie miało na celu:
• aktualizację trafności założeń interwencji, w tym zagadnień związanych z dostępnością bibliotek w dni wolne oraz zróżnicowaniem specyfiki placówek bibliotecznych i cech społeczno-demograficznych użytkowników końcowych;
• identyfikację czynników warunkujących występowanie oczekiwanych efektów interwencji na poziomie bibliotek objętych wsparciem Programu; 
• ocenę wybranych elementów systemu wdrażania Programu.

Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027

Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).

Strony

„Podsumowanie efektów wdrażania projektów w ramach Priorytetu XIII Infrastruktura szkolnictwa wyższego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 (PO IiŚ)”

Głównym celem badania była kompleksowa ocena efektów interwencji podejmowanych w ramach Priorytetu XIII Infrastruktura szkolnictwa wyższego PO IiŚ w odniesieniu do celów programu oraz celów wskazanych w dokumentach strategicznych, ze szczególnym uwzględnieniem kryterium użyteczności.
 
Zamawiający: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Nowogrodzka 47a, 00-695 Warszawa
 
Cel główny został zrealizowany przez następujące cele szczegółowe:
  • Ocena stanu wykorzystania infrastruktury powstałej w wyniku wsparcia
  • Ocena wpływu wsparcia realizowanego w ramach Priorytetu XIII na osiągnięcie celów sformułowanych dla sektora szkolnictwa wyższego w POIS oraz NSRO, w tym na wartości właściwych dla interwencji wskaźników kontekstowych
  • Ocena komplementarności i synergii projektów realizowanych przez beneficjentów Priorytetu XIII POIS z innym projektami (w szczególności finansowanymi ze środków UE) w kontekście celów POIS i NSRO dla sektora szkolnictwa wyższego
  • Ocena wpływu interwencji na cele określone w dokumentach strategicznych w zakresie szkolnictwa wyższego (w tym: Deklaracji Bolońskiej, Strategii Lizbońskiej, Strategii Europa 2020 oraz Strategii UE dla regionu Morza Bałtyckiego)
  • Ocena stanu szkolnictwa wyższego w Polsce oraz wpływu analizowanej interwencji na ten stan (w tym identyfikacja rezultatów niezamierzonych), ocena użyteczności efektów projektów w kontekście aktualnych wyzwań stojących przed szkolnictwem wyższym w Polsce
 
Podejście badawcze:
 
W celu uzyskania odpowiedzi na postawione pytania badawcze zastosowano zostały następujące koncepcje ewaluacji: ewaluacja oparta o kryterium użyteczności i podejście partycypacyjne w ewaluacji. Wykorzystane zostanły następujące metody badawcze i analityczne:
  • analiza materiałów i danych zastanych,
  • indywidualne wywiady pogłębione z przedstawicielami beneficjentów,
  • studia przypadku (case study) wybranych projektów,
  • zogniskowany wywiad grupowy (FGI),
  • badanie CAWI z przedstawicielami uczelni publicznych,
  • panel ekspertów.
 
Termin realizacji:
11.06.2015 - 11.09.2015
Budżet:
139 113 PLN
Zamawiający: 
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Zakres Terytorialny: 
Ogólnopolski
Rok realizacji: 
2015
Tematyka badania: 
Szkolnictwo wyższe
Typ usługi: 
Badania społeczne
Ewaluacja tematyczna/on-going
Wstecz