EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Badanie stypendystów wojewódzkich programów stypendialnych pod kątem wyboru ścieżki dalszej nauki oraz zawodu w okresie 2016-2023

Celem badania było poznanie wyborów edukacyjnych i zawodowych stypendystów czterech programów stypendialnych z regionu kujawsko-pomorskiego, funkcjonujących w latach 2016-2023, realizowanych w ramach RPO WK-P 2014-2020, tj. 
• Humaniści na start!;
• Prymus Pomorza i Kujaw;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza II.

Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG

Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.

Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów

Badanie miało na celu:
• aktualizację trafności założeń interwencji, w tym zagadnień związanych z dostępnością bibliotek w dni wolne oraz zróżnicowaniem specyfiki placówek bibliotecznych i cech społeczno-demograficznych użytkowników końcowych;
• identyfikację czynników warunkujących występowanie oczekiwanych efektów interwencji na poziomie bibliotek objętych wsparciem Programu; 
• ocenę wybranych elementów systemu wdrażania Programu.

Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027

Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).

Strony

Badanie ewaluacyjne dotyczące wyliczenia wartości wskaźników rezultatu długoterminowego w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Inicjatywy na rzecz zatrudnienia osób młodych

Podstawowym celem badania ewaluacyjnego jest wyliczenie wartości wskaźników rezultatu długoterminowego w odniesieniu do uczestników wsparcia realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) oraz w ramach Inicjatywy na rzecz zatrudnienia osób młodych (zwana dalej YEI lub Inicjatywą) dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) oraz dla szesnastu regionalnych programów operacyjnych (RPO).

 

Cele szczegółowe badania:
Analiza wsparcia realizowanego w ramach EFS (RPO i PO WER) i YEI, w tym m.in.: 
  • szczegółowa charakterystyka uczestników wsparcia, w tym uzyskiwanych wartości wskaźników w zależności od cech społeczno-demograficznych, 
  • określenie skali realizowanej interwencji w odniesieniu do poszczególnych grup osób obejmowanych wsparciem (wskaźniki pokrycia), 
  • rozkład geograficzny udzielonego wsparcia, w tym analiza przyczyn i skali występowania „białych plam”, 
  • określenie stopy zwrotu kosztów poniesionych w związku z udzielonym wsparciem w przypadku osób, które po projekcie znalazły pracę lub prowadzą własną działalność gospodarczą, 
  • ocena konwergencji regionów i podregionów Polski w wyniku realizowanego wsparcia, wpływ EFS i YEI na sytuację społeczno-gospodarczą regionów.
 
W 2020 roku (w okresie 24.02.2020-18.04.2020) zakończyliśmy pierwszy etap badania, którego efektem było powstanie raportu - pierwszej analizy wskaźnikowej. Niniejszą analizą objęto zestaw siedmiu takich wskaźników, których wartość jest mierzona corocznie w ramach Osi Priorytetowej I Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER).
Wartość osiągniętą tych wskaźników dla wcześniejszych okresów sprawozdawczych ustalono w dwóch poprzednich badaniach realizowanych na zlecenie MFiPR : „Metaanaliza wyników badań ewaluacyjnych dotyczących oceny wsparcia z EFS” i „Badanie efektów wsparcia zrealizowanego na rzecz osób młodych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój”. Dobierając metodologię badania kierowano się potrzebą zapewnienia porównywalności wyników z badaniami poprzednimi. Ponadto, wykorzystano zbiór danych zebranych w ramach ostatniego etapu „Badanie efektów wsparcia zrealizowanego na rzecz osób młodych w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój”, łącząc go z wynikami własnego badania kwestionariuszowego.
Obecną analizą objęto populację uczestników, którzy zakończyli udział w projektach I Osi PO WER w okresie od 1 lipca 2018 roku do 30 czerwca 2019 roku. Badaniem kwestionariuszowym objęto populację uczestników, którzy w tym okresie zakończyli udział w projektach YEI. 
 
Termin realizacji:
24.02.2020-29.11.2024
Budżet:
887 445,00 zł brutto
Zamawiający: 
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Zakres Terytorialny: 
Ogólnopolski
Rok realizacji: 
2024
Tematyka badania: 
Edukacja
Szacowanie wskaźników
Typ usługi: 
Ewaluacja tematyczna/on-going
Wstecz