EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Badanie stypendystów wojewódzkich programów stypendialnych pod kątem wyboru ścieżki dalszej nauki oraz zawodu w okresie 2016-2023

Celem badania było poznanie wyborów edukacyjnych i zawodowych stypendystów czterech programów stypendialnych z regionu kujawsko-pomorskiego, funkcjonujących w latach 2016-2023, realizowanych w ramach RPO WK-P 2014-2020, tj. 
• Humaniści na start!;
• Prymus Pomorza i Kujaw;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza II.

Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG

Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.

Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów

Badanie miało na celu:
• aktualizację trafności założeń interwencji, w tym zagadnień związanych z dostępnością bibliotek w dni wolne oraz zróżnicowaniem specyfiki placówek bibliotecznych i cech społeczno-demograficznych użytkowników końcowych;
• identyfikację czynników warunkujących występowanie oczekiwanych efektów interwencji na poziomie bibliotek objętych wsparciem Programu; 
• ocenę wybranych elementów systemu wdrażania Programu.

Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027

Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).

Strony

Analiza kompetencji i kwalifikacji kluczowych dla zwiększenia szans absolwentów na rynku pracy

Nadrzędnym celem badania było wypracowanie listy rekomendowanych kompetencji, kwalifikacji i efektów kształcenia oraz obszarów i kierunków kształcenia istotnych z punktu widzenia potrzeb rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa.

 
Zamawiający: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, ul. Nowogrodzka 47 a, 00-695 Warszawa

Cele szczegółowe badania obejmowały:

  • określenie kwalifikacji i efektów kształcenia, które (przede wszystkim z punktu widzenia pracodawców oraz uczelni), pozwalają na zwiększenie szans absolwentów na znalezienie zatrudnienia po zakończeniu kształcenia;
  • określenie kierunków i obszarów kształcenia, które w największym stopniu zapewniają uzyskanie kompetencji zwiększających szanse na zatrudnienie;
  • określenie form współpracy pracodawców i uczelni mających na celu lepsze przygotowanie absolwentów do wejścia na rynek pracy oraz lepsze dostosowanie kształcenia do potrzeb gospodarki i społeczeństwa;
  • określenie tych branż i sektorów gospodarki, na które przewidywano największe zapotrzebowanie na rynku pracy, w kontekście zachodzących zmian gospodarczych oraz społecznych.

Podejście badawcze:
 
W celu uzyskania odpowiedzi na postawione pytania badawcze wykorzystano następujące metody analityczno-badawcze:

  • Analiza danych zastanych (desk research);
  • Indywidualne wywiady pogłębione (IDI);
  • Badania ankietowe: badanie kwestionariuszowe CATI i badanie kwestionariuszowe CAWI;
  • Zogniskowany wywiad grupowy (FGI);
  • Panel ekspertów;
  • Studium przypadku (case study);
  • Telefoniczne wywiady pogłębione (TDI);
  • Analiza scenariuszowa;
  • Wywiad mailowy. 

Termin realizacji:
20.12.2013 r. – 04.07.2014
Budżet:
277 770,90 PLN

Zamawiający: 
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Zakres Terytorialny: 
Ogólnopolski
Rok realizacji: 
2014
Tematyka badania: 
Szkolnictwo wyższe
Typ usługi: 
Badania rynku
Wstecz