EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Badanie stypendystów wojewódzkich programów stypendialnych pod kątem wyboru ścieżki dalszej nauki oraz zawodu w okresie 2016-2023

Celem badania było poznanie wyborów edukacyjnych i zawodowych stypendystów czterech programów stypendialnych z regionu kujawsko-pomorskiego, funkcjonujących w latach 2016-2023, realizowanych w ramach RPO WK-P 2014-2020, tj. 
• Humaniści na start!;
• Prymus Pomorza i Kujaw;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza II.

Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG

Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.

Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów

Badanie miało na celu:
• aktualizację trafności założeń interwencji, w tym zagadnień związanych z dostępnością bibliotek w dni wolne oraz zróżnicowaniem specyfiki placówek bibliotecznych i cech społeczno-demograficznych użytkowników końcowych;
• identyfikację czynników warunkujących występowanie oczekiwanych efektów interwencji na poziomie bibliotek objętych wsparciem Programu; 
• ocenę wybranych elementów systemu wdrażania Programu.

Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027

Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).

Strony

Badanie ewaluacyjne projektu „Decydujmy razem. Wzmocnienie mechanizmów partycypacyjnych w kreowaniu i wdrażaniu polityk publicznych oraz podejmowaniu decyzji publicznych” realizowanego w ramach Działania 5.3 Priorytetu V POKL

Celem głównym projektu „Decydujmy Razem” była budowa mechanizmu partycypacji publicznej w kreowaniu i wdrażaniu polityk lokalnych.

Zamawiający: Fundusz Współpracy, ul. Górnośląska 4a, 00-444 Warszawa

W ramach projektu zaplanowano realizację poniższych celów szczegółowych:

  • Wypracowanie i przetestowanie modeli partycypacji publicznej z wykorzystaniem instrumentów animacji społecznej;
  • Stworzenie mechanizmu oceny i monitoringu partycypacji społecznej;
  • Opracowanie i przygotowanie do wdrożenia ogólnopolskiego systemu wspierania partycypacji publicznej;
  • Upowszechnienie modeli partycypacji w środowiskach lokalnych.

Projekt składał się z 5 modułów:

  1. Diagnoza i badania – realizowany przez Instytut Spraw Publicznych oraz Centrum Badań Społeczności i Polityk Lokalnych;
  2. Przygotowanie kadr – animatorów, doradców i edukatorów poprzez szkolenia, budowanie sieci ponadregionalnej współpracy animatorów, cykliczne seminaria Akademii Lokalnej Polityki Publicznej, interdyscyplinarne, podyplomowe studia Uniwersytetu Gdańskiego: „Partycypacja społeczna: animacja – superwizja – ewaluacja”, stworzenie e-platformy w celu udostępnienia animatorom wiedzy i informacji w postaci e-contentów.  realizowana przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska;
  3. Testowanie funkcjonowania modeli partycypacji przy pomocy dwóch ścieżek metodycznych: Laboratoria wdrażania partycypacji publicznej (FRDL)
    i Laboratorium Animacji Społecznej (CAL i FPdŚ) oraz narzędzia monitoringu mechanizmów partycypacji obywatelskiej opracowanego przez ISP;
  4. Opracowanie i rozpowszechnienie bazy dobrych praktyk, realizowane przez Fundację Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych FISE;
  5. Działania promocyjne: konferencje, media relations, konkursy, portal internetowy, publikacje i opracowania eksperckie, itp.

Głównym celem ewaluacji ww. projektu było przeprowadzenie oceny adekwatności i skuteczności prowadzonych działań dla osiągnięcia postawionych w projekcie celów (ogólnego i szczegółowych).

Podejście badawcze:

W ramach badania zastosowano ilościowe i jakościowe metody badawcze: m.in. analiza dokumentów i danych zastanych, analiza literatury przedmiotu, studium przypadku, indywidualny wywiad pogłębiony (IDI), zogniskowany wywiad grupowy, telefoniczne wywiady kwestionariuszowe CATI, wywiad kwestionariuszowy realizowany przez internet (CAWI), telefoniczne wywiady pogłębione (TDI), analiza SWOT, warsztat heurystyczny.

Termin realizacji:
październik 2011 – luty 2012 r.
Budżet:
64 624,20 PLN

Zamawiający: 
Fundacja Fundusz Współpracy
Zakres Terytorialny: 
Ogólnopolski
Rok realizacji: 
2012
Tematyka badania: 
Polityki publiczne
Typ usługi: 
Ewaluacja projektu
Wstecz