EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Identyfikacja kierunków wsparcia w ramach FE SL 2021-2027 na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego

Celem badania było zaprogramowanie wsparcia na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego (trzeciego sektora), a także działań na rzecz określonych grup docelowych, które zostaną powierzone do realizacji partnerom społecznym i organizacjom pozarządowym, z uwagi na ich doświadczenie i potencjał społeczny.

Badanie ewaluacyjne ex-post projektu „e-Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” finansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

Przedmiotem badania było wykonanie ewaluacji ex-post Projektu „e–Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” (dalej: „Projekt”) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 3 „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa”, Działanie 3.3. Ocenie poddany zostanie Projekt w zakresie realizacji celu, który miał osiągnąć oraz efektów Projektu. Wnioski i rekomendacje uzupełnione o analizę trendów w obszarze cyfryzacji będą wyznaczały kierunek kolejnych planowanych interwencji w tym obszarze.
 

Ewaluacja ex-post instrumentów szkoleniowo-doradczych działania 2.2 i 2.21 PO WER skierowanych do kadr przedsiębiorstw

Celem ewaluacji było dokonanie podsumowującej oceny przebiegu i efektów projektów realizowanych w ramach Działania 2.2 i 2.21, identyfikacja czynników mających wpływ na ich sukces lub niepowodzenie oraz wypracowanie rekomendacji dotyczących pożądanych form i kierunków podobnych interwencji realizowanych w przyszłości.

Ewaluacja ex post działań informacyjnych i promocyjnych podejmowanych w ramach RPO WSL na lata 2014-2020

Cele badania:
1) Ocena zrealizowanych działań informacyjnych i promocyjnych w ramach systemu komunikacji RPO WSL.
2) Ocena możliwości osiągnięcia celów Strategii komunikacji RPO WSL na lata 2014-2020.
3) Wskazanie rozwiązań w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych możliwych do realizacji w perspektywie 2021-2027. 
 
 

Strony

Badanie pn. „Atrakcyjność inwestycyjna i potencjał gospodarczy gmin województwa śląskiego”

Celem badania była identyfikacja oraz analiza charakterystyki potencjału inwestycyjnego oraz gospodarczego gmin i powiatów województwa śląskiego.

Projekt realizowany we współpracy z Polinvest Sp. z o.o.

Zamawiający: Województwo Śląskie/Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice

Ostatecznym celem badania była identyfikacja czynników i barier atrakcyjności inwestycyjnej przy uwzględnieniu różnorodnej specyfiki gmin województwa.

Zakres badania obejmował dziewięć podstawowych zagadnień badawczych:

  1. Zdefiniowanie pojęcia atrakcyjności inwestycyjnej. Rezultatem tej części badania było wypracowanie narzędzi umożliwiających pomiar i porównywanie atrakcyjności inwestycyjnej gmin, widzianej poprzez pryzmat realnego sukcesu w pozyskiwaniu inwestorów.
  2. Zbadanie atrakcyjności inwestycyjnej gmin województwa śląskiego. W tej części badania rezultatem było opracowanie rankingu atrakcyjności inwestycyjnej gmin, w podziale według kryterium typu gminy oraz kryterium sektora gospodarki. Ranking ten stanowił podstawę do wytypowania gmin, w których zostały przeprowadzone studia przypadku.
  3. Zidentyfikowanie czynników atrakcyjności inwestycyjnej. W tej części badania opracowano katalog czynników atrakcyjności inwestycyjnej.
  4. Zidentyfikowanie barier atrakcyjności inwestycyjnej.
  5. Opracowanie rekomendacji dotyczących działań podmiotów publicznych zwiększających atrakcyjność inwestycyjną. Wynikiem takiej oceny połączonej z analizą czynników i barier atrakcyjności były rekomendacje dla różnego typu podmiotów publicznych: władz samorządowych, lokalnych i regionalnych, stowarzyszeń przedsiębiorców, organizacji pozarządowych itp.
  6. Ocena wpływu inwestycji zewnętrznych na rozwój lokalny. Badanie odnosiło się do wpływu inwestycji na różne dziedziny ładu gospodarczego i ładu społecznego.
  7. Opracowanie rekomendacji dotyczących poprawy efektywności wykorzystania inwestycji zewnętrznych.
  8. Identyfikacja inwestycji kluczowych dla rozwoju gminy.
  9. Ocena możliwości wsparcia atrakcyjności inwestycyjnej w ramach funduszy strukturalnych UE. Analiza dotychczasowego wsparcia w ramach funduszy strukturalnych, przeprowadzona według kryteriów adekwatności, trafności i skuteczności prowadziła do wypracowania katalogu działań, które miały lub mogły mieć wpływ na atrakcyjność inwestycyjną gmin oraz przykładów złych i dobrych praktyk w tym zakresie. Drugim rezultatem tej części badania była analiza wdrażanych w województwie programów operacyjnych na poziomie działań, poddziałań i typów projektów, pod kątem zidentyfikowania obszarów, których powodzenie jest w sposób szczególny uzależnione od komplementarności podejścia. Trzecim rezultatem tej części badania były rekomendacje mające na celu zapewnienie komplementarności i synergii pomiędzy wdrażanymi w województwie programami operacyjnymi oraz obszarami wsparcia.

Termin realizacji:
kwiecień-listopad 2009
Budżet:
307.860,90 PLN

Zamawiający: 
Urząd Marszałkowski
Województwo
Zakres Terytorialny: 
Śląskie
Rok realizacji: 
2009
Tematyka badania: 
Atrakcyjność inwestycyjna
B+R
Edukacja
Energetyka
Kultura
Rozwój miast
Społeczeństwo informacyjne
Transport
Turystyka
Zdrowie
Typ usługi: 
Ewaluacja tematyczna/on-going
Wstecz