EVALU
Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce
Projekty
Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL
Ewaluacja bieżąca kryteriów i systemu wyboru projektów FEŚ na lata 2021-2027 - Fundusz: EFS i EFRR
Głównym celem badania było dokonanie oceny kryteriów i innych elementów systemu wyboru projektów przez pryzmat faktycznego zapewnienia realizacji celów polityki i celów szczegółowych FEŚ 2021-2027 wraz ze wskazaniem koniecznych modyfikacji systemu.
Ocena ex post systemu Sektorowych Rad ds. Kompetencji (POWER)
Celem badania była pogłębiona analiza efektów działania SRK PO WER, które miały być kluczowym elementem wspierającym rozwój kompetencji zawodowych i adaptację podaży pracy do potrzeb rynku, w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej i społecznej kraju.
Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG
Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.
Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów
Ewaluacja ex post Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020
Głównym celem realizacji badania było podsumowanie stanu realizacji Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014 – 2020 oraz ocena stopnia realizacji celów i rezultatów PO PT.
Ewaluacja bieżąca kryteriów i systemu wyboru projektów FE SL 2021-2027
Celem badania było przeprowadzenie bieżącej ewaluacji kryteriów i systemu wyboru projektów w ramach Programu FE SL 2021-2027 (FE SL 2021-2027).
Ewaluacja podsumowująca postęp rzeczowy i rezultaty RPO WP 2014-2020, ich wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy województwa oraz na osiąganie celów Strategii Europa 2020
Głównym celem badania była ocena postępu rzeczowego i rezultatów RPO WP 2014- 2020.
Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027
Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).
Ocena wpływu wsparcia EFS i EFRR na trwałość i wysokiej jakości zatrudnienie
Celem głównym badania była ocena wpływu wsparcia RPOWP 2014-2020 na trwałość miejsc pracy i rozwój przedsiębiorczości w województwie podlaskim.
Strony
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
Ewaluacja ex-ante projektu Kujawsko-pomorskiego planu spójności komunikacji drogowej i kolejowej 2014-2020
Ewaluacja ex-ante jest ściśle powiązana z procesem programowania, dlatego też proces realizacji przedmiotowej ewaluacji ex-ante ma charakter partycypacyjny tzn. że ewaluacja prowadzona jest równolegle z procesem programowania.
Kujawsko-pomorski plan spójności komunikacji drogowej i kolejowej jest programem rozwoju w rozumieniu ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2014 r., poz. 1649, z późn. zm.).
Plan stanowi podstawowe narzędzie realizacji Strategii rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego do roku 2020 — Plan modernizacji 2020+ w zakresie spójności przestrzennej i dostępności komunikacyjnej regionu. Opracowanie Planu stanowi jeden z tzw. warunków ex-ante , od wypełnienia którego uzależnione jest rozpoczęcie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-pomorskiego na lata 2014-2020 w obszarze Celu Tematycznego 7 „Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszej infrastruktury sieciowej”. Warunek ten związany jest z przygotowaniem kompleksowego planu w zakresie inwestycji transportowych, które poprawiają łączność z bazową siecią TEN-T.
Przy realizacji celów badania oraz jego zakresu tematycznego Wykonawca posłużył się kryteriami ewaluacyjnymi: trafność, skuteczność oraz spójność. Metodologia badania bazowała na zastosowaniu teorii ewaluacji opartej na teorii programu (TBE - ang. theory based evaluation). Badanie zrealizowane zostało według modelu partycypacyjnego, rozumianego jako równoległe prowadzenie procesu programowania i ewaluacji. Zadaniem zespołu ewaluacyjnego było wsparcie merytoryczne zespołu przygotowującego Plan oraz przygotowywanie wniosków i rekomendacji, przybierających postać propozycji zmian w zapisach, które w konsekwencji wpłyną na podniesienie jakości Planu.
Analizie poddane zostały poszczególne obszary problemowe, które podzielone zostały na sześć modułów badawczych:
MODUŁ A: Ocena poprawności diagnozy oraz sformułowanego celu, obszarów interwencji i przedsięwzięć inwestycyjnych
MODUŁ B: Analiza spójności wewnętrznej, w tym ocena czytelności Planu (w tym Ocena spójności celów, obszarów interwencji i przedsięwzięć inwestycyjnych oraz Ocena czytelności, przejrzystości i logicznej spójności Planu)
MODUŁ C: Analiza spójności zewnętrznej
MODUŁ D: Ocena spójności systemu realizacji (wdrażanie i monitoring, plan finansowy)
MODUŁ E: analiza spójności ze Strategią Rozwoju Województwa Kujawsko-Pomorskiego do roku 2020 – plan modernizacji 2020+ oraz Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020
MODUŁ F: Ocena metod prac nad przygotowaniem projektu Planu
MODUŁ G: Analiza ryzyk i barier wdrożenia i realizacji planu
Metody badawcze:
- Analiza desk research
- Diagramy związków przyczynowo-skutkowych
- Indywidualne wywiady pogłębione
- Analizy eksperckie
- Eksploracja netnograficzna
- Pogłębiona analiza lingwistyczna