EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Badanie stypendystów wojewódzkich programów stypendialnych pod kątem wyboru ścieżki dalszej nauki oraz zawodu w okresie 2016-2023

Celem badania było poznanie wyborów edukacyjnych i zawodowych stypendystów czterech programów stypendialnych z regionu kujawsko-pomorskiego, funkcjonujących w latach 2016-2023, realizowanych w ramach RPO WK-P 2014-2020, tj. 
• Humaniści na start!;
• Prymus Pomorza i Kujaw;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza II.

Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG

Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.

Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów

Badanie miało na celu:
• aktualizację trafności założeń interwencji, w tym zagadnień związanych z dostępnością bibliotek w dni wolne oraz zróżnicowaniem specyfiki placówek bibliotecznych i cech społeczno-demograficznych użytkowników końcowych;
• identyfikację czynników warunkujących występowanie oczekiwanych efektów interwencji na poziomie bibliotek objętych wsparciem Programu; 
• ocenę wybranych elementów systemu wdrażania Programu.

Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027

Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).

Strony

Ewaluacja ex-ante projektu Kujawsko-pomorskiego planu spójności komunikacji drogowej i kolejowej 2014-2020

Celem głównym badania ewaluacyjnego była weryfikacja spójności, trafności, logiki i czytelności zapisów projektu Kujawsko-pomorskiego planu spójności komunikacji drogowej i kolejowej 2014-2020
 
Zamawiający: Województwo Kujawsko-Pomorskie, Plac Teatralny 2, 87-100 Toruń, Departament Rozwoju Regionalnego
 

Ewaluacja ex-ante jest ściśle powiązana z procesem programowania, dlatego też proces realizacji przedmiotowej ewaluacji ex-ante ma charakter partycypacyjny tzn. że ewaluacja prowadzona jest równolegle z procesem programowania.

Kujawsko-pomorski plan spójności komunikacji drogowej i kolejowej jest programem rozwoju w rozumieniu ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2014 r., poz. 1649, z późn. zm.). 

Plan stanowi podstawowe narzędzie realizacji Strategii rozwoju województwa kujawsko-pomorskiego do roku 2020 — Plan modernizacji 2020+ w zakresie spójności przestrzennej i dostępności komunikacyjnej regionu. Opracowanie Planu stanowi jeden z tzw. warunków ex-ante , od wypełnienia którego uzależnione jest rozpoczęcie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-pomorskiego na lata 2014-2020 w obszarze Celu Tematycznego 7 „Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszej infrastruktury sieciowej”. Warunek ten związany jest z przygotowaniem kompleksowego planu w zakresie inwestycji transportowych, które poprawiają łączność z bazową siecią TEN-T. 

Przy realizacji celów badania oraz jego zakresu tematycznego Wykonawca posłużył się kryteriami ewaluacyjnymi: trafność, skuteczność oraz spójność. Metodologia badania bazowała na zastosowaniu teorii ewaluacji opartej na teorii programu (TBE - ang. theory based evaluation). Badanie zrealizowane zostało według modelu partycypacyjnego, rozumianego jako równoległe prowadzenie procesu programowania i ewaluacji. Zadaniem zespołu ewaluacyjnego było wsparcie merytoryczne zespołu przygotowującego Plan oraz przygotowywanie wniosków i rekomendacji, przybierających postać propozycji zmian w zapisach, które w konsekwencji wpłyną na podniesienie jakości Planu.

Analizie poddane zostały poszczególne obszary problemowe, które podzielone zostały na sześć modułów badawczych:

MODUŁ A: Ocena poprawności diagnozy oraz sformułowanego celu, obszarów interwencji i przedsięwzięć inwestycyjnych

MODUŁ B: Analiza spójności wewnętrznej, w tym ocena czytelności Planu (w tym Ocena spójności celów, obszarów interwencji i przedsięwzięć inwestycyjnych oraz Ocena czytelności, przejrzystości i logicznej spójności Planu)

MODUŁ C: Analiza spójności zewnętrznej

MODUŁ D: Ocena spójności systemu realizacji (wdrażanie i monitoring, plan finansowy)

MODUŁ E: analiza spójności ze Strategią Rozwoju Województwa Kujawsko-Pomorskiego do roku 2020 – plan modernizacji 2020+ oraz Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020

MODUŁ F: Ocena metod prac nad przygotowaniem projektu Planu

MODUŁ G: Analiza ryzyk i barier wdrożenia i realizacji planu

Metody badawcze:

  • Analiza desk research
  • Diagramy związków przyczynowo-skutkowych
  • Indywidualne wywiady pogłębione
  • Analizy eksperckie
  • Eksploracja netnograficzna
  • Pogłębiona analiza lingwistyczna
  
Budżet usługi:
35 000,00 PLN brutto
Termin realizacji:
10.03.2016-15.04.2016
Zamawiający: 
Województwo
Zakres Terytorialny: 
Kujawsko-pomorskie
Rok realizacji: 
2016
Tematyka badania: 
Infrastruktura transportowa
System zarządzania/wdrażania
Tworzenie i wdrażanie strategii/ programów
Typ usługi: 
Ewaluacja ex-ante
Wstecz