EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Identyfikacja kierunków wsparcia w ramach FE SL 2021-2027 na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego

Celem badania było zaprogramowanie wsparcia na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego (trzeciego sektora), a także działań na rzecz określonych grup docelowych, które zostaną powierzone do realizacji partnerom społecznym i organizacjom pozarządowym, z uwagi na ich doświadczenie i potencjał społeczny.

Badanie ewaluacyjne ex-post projektu „e-Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” finansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

Przedmiotem badania było wykonanie ewaluacji ex-post Projektu „e–Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” (dalej: „Projekt”) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 3 „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa”, Działanie 3.3. Ocenie poddany zostanie Projekt w zakresie realizacji celu, który miał osiągnąć oraz efektów Projektu. Wnioski i rekomendacje uzupełnione o analizę trendów w obszarze cyfryzacji będą wyznaczały kierunek kolejnych planowanych interwencji w tym obszarze.
 

Ewaluacja ex-post instrumentów szkoleniowo-doradczych działania 2.2 i 2.21 PO WER skierowanych do kadr przedsiębiorstw

Celem ewaluacji było dokonanie podsumowującej oceny przebiegu i efektów projektów realizowanych w ramach Działania 2.2 i 2.21, identyfikacja czynników mających wpływ na ich sukces lub niepowodzenie oraz wypracowanie rekomendacji dotyczących pożądanych form i kierunków podobnych interwencji realizowanych w przyszłości.

Ewaluacja ex post działań informacyjnych i promocyjnych podejmowanych w ramach RPO WSL na lata 2014-2020

Cele badania:
1) Ocena zrealizowanych działań informacyjnych i promocyjnych w ramach systemu komunikacji RPO WSL.
2) Ocena możliwości osiągnięcia celów Strategii komunikacji RPO WSL na lata 2014-2020.
3) Wskazanie rozwiązań w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych możliwych do realizacji w perspektywie 2021-2027. 
 
 

Strony

Ewaluacja ex-post projektu pn. „Polski Most Krzemowy”

Głównym celem badania było dokonanie oceny osiągnięcia wskazanych celów programu oraz wskaźników produktu i rezultatów Projektu. Zgromadzona wiedza stanowić będzie podstawę do wypracowania rekomendacji, mających na celu wskazanie pożądanych form i kierunków interwencji publicznych związanych z promocją międzynarodową polskich MŚP, w tym ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw działających w branżach nowoczesnych technologii na wybranych rynkach.
 
Zamawiający: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, ul. Pańska 81/83, 00-834 Warszawa
 

Realizacja Projektu „Polski Most Krzemowy” Poddziałanie 6.2.1 „Wsparcie dla sieci centrów obsługi inwestorów i eksporterów” służy osiągnięciu:

  • głównego celu Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG), jakim jest rozwój polskiej gospodarki w oparciu o innowacyjne przedsiębiorstwa,
  • celu szczegółowego POIG, jakim jest zwiększenie udziału innowacyjnych produktów polskiej gospodarki w rynku międzynarodowym,
  • celu działania 6.2 POIG, jakim jest ułatwienie przedsiębiorcom dostępu do kompleksowych, wysokiej jakości usług w zakresie internacjonalizacji działalności gospodarczej,

jak również:

  • realizacji celów określonych w projekcie Strategii Innowacyjności i Efektywności Gospodarki na lata 2011-2020, w szczególności jej celu nr 4 - Wzrostu umiędzynarodowienia polskiej gospodarki - i wpisuje się w kierunki działań określone w punkcie 4.1 tego dokumentu.
  • celu ogólnego określonego w Planie Strategicznym Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, jakim jest tworzenie korzystnych warunków dla rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw, jak również celu operacyjnego - wspieranie aktywności międzynarodowej przedsiębiorstw prowadzących lub podejmujących działalność innowacyjną.

Projekt miał charakter pilotażowy, jego realizacja służy przetestowaniu instrumentu wsparcia promocji międzynarodowej polskich MŚP działających w branżach nowoczesnych technologii. Wiedza i doświadczenia zdobyte w ramach Projektu zostaną wykorzystane przy jego kolejnych edycjach oraz przy rozszerzaniu go na kolejne, wiodące w zakresie rozwoju nowoczesnych technologii, ośrodki w Stanach Zjednoczonych oraz w innych krajach.

Powyższe cele miały zostać osiągnięte dzięki wsparciu informacyjnemu, doradczemu i szkoleniowemu oraz powiązaniu przedsiębiorstw (uczestników projektu) z przedsiębiorstwami oraz przedstawicielami instytucji otoczenia biznesu działających w jednym z głównych światowych ośrodków innowacji, tj. Dolinie Krzemowej w Stanach Zjednoczonych.

Podejście badawcze:

W ramach badania wykorzystano następujące metody badawcze i analityczne:

  • Analiza danych zastanych (desk research),
  • Badanie ilościowe - CAWI z grupą przedsiębiorstw (beneficjentów projektu „Polski Most Krzemowy”),
  • Badanie jakościowe – Diady, IDI, TDI/Skype.
Budżet:
61 848,86 zł
Termin realizacji:
05.10.2015 - 10.12.2015
Zamawiający: 
PARP
Zakres Terytorialny: 
Ogólnopolski
Rok realizacji: 
2015
Tematyka badania: 
Atrakcyjność inwestycyjna
Działania informacyjne, promocyjne i szkoleniowe
Polityki publiczne
Przedsiębiorczość
Rozwój regionalny
Typ usługi: 
Ewaluacja ex-post
Wstecz