EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Badanie stypendystów wojewódzkich programów stypendialnych pod kątem wyboru ścieżki dalszej nauki oraz zawodu w okresie 2016-2023

Celem badania było poznanie wyborów edukacyjnych i zawodowych stypendystów czterech programów stypendialnych z regionu kujawsko-pomorskiego, funkcjonujących w latach 2016-2023, realizowanych w ramach RPO WK-P 2014-2020, tj. 
• Humaniści na start!;
• Prymus Pomorza i Kujaw;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza II.

Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG

Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.

Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów

Badanie miało na celu:
• aktualizację trafności założeń interwencji, w tym zagadnień związanych z dostępnością bibliotek w dni wolne oraz zróżnicowaniem specyfiki placówek bibliotecznych i cech społeczno-demograficznych użytkowników końcowych;
• identyfikację czynników warunkujących występowanie oczekiwanych efektów interwencji na poziomie bibliotek objętych wsparciem Programu; 
• ocenę wybranych elementów systemu wdrażania Programu.

Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027

Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).

Strony

„Ewaluacja projektów szkoleniowego oraz pomocy doradczej i szkoleniowej”

Badaniem objęto dwa projekty przygotowane przez Departament Służby Cywilnej KPRM (do 26 października 2006 r. Urząd Służby Cywilnej), które realizowano przy wsparciu z SPO RZL w ramach Działania 2.4:

  • Szkolenia dla dyrektorów generalnych (II etap);
  • Pomoc doradcza oraz szkoleniowa dla służby cywilnej.

Zamawiający: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Al. Ujazdowskich 1/3, 00 – 583 Warszawa

Celem ogólnym badania była ocena efektywności przeprowadzonych projektów.

Cele szczegółowe badania w odniesieniu do projektu „Szkolenia dla dyrektorów generalnych (II etap)” obejmowały:

  • ocenę zgodności projektów szkoleniowych (bądź jej braku) z potrzebami uczestników szkoleń,
  • określenie wpływu szkoleń na wzrost kwalifikacji zawodowych i sytuację zawodową uczestników szkoleń,
  • odpowiedź na pytanie na ile umiejętności zdobyte podczas szkoleń przydatne są ich uczestnikom w codziennej pracy,
  • ocenę poziomu satysfakcji ostatecznych beneficjentów z uczestnictwa w projekcie,
  • określenie wpływu szkoleń na rozwój osobisty pracowników w nich uczestniczących,
  • ocenę trwałości (bądź nietrwałości) efektów przeprowadzonych szkoleń,
  • ocenę stopnia osiągnięcia zakładanych rezultatów projektu (cel zaproponowany przez Wykonawcę).

Cele szczegółowe badania w odniesieniu do projektu „Pomoc doradcza oraz szkoleniowa dla służby cywilnej” obejmowały:

  • identyfikację i ocenę opracowanych standardów (procedur i narzędzi),
  • odpowiedź na pytanie o trafność wyników pomocy doradczej (jakość, formy),
  • określenie możliwego wpływu wypracowanych rozwiązań (przydatności) na skuteczne zarządzanie procesem szkoleniowym,
  • przedstawienie i ocenę upowszechnienia wypracowanych rozwiązań (formy, zasięg),
  • określenie możliwego wpływu wypracowanych rozwiązań (przydatności) na wsparcie i rozszerzenie zakresu działalności szkoleniowej w korpusie służby cywilnej,
  • ocenę stopnia osiągnięcia zakładanych rezultatów projektu (cel zaproponowany przez Wykonawcę).

Wnioski i rekomendacje powstałe w wyniku realizacji badania ewaluacyjnego posłużą KPRM do opracowywania kierunków interwencji w obszarze szkoleń w kolejnych latach oraz pozwolą na bardziej precyzyjne określanie wymagań wobec potencjalnych wykonawców projektów szkoleniowych i doradczych dla korpusu służby cywilnej, a w dalszej kolejności pozwolą na lepszą identyfikację potrzeb w zakresie tych usług. Przyczynić się mogą także do lepszego zarządzania procesem szkoleniowym w służbie cywilnej oraz poprawy jakości, a przede wszystkim efektywności projektów szkoleniowych realizowanych na rzecz pracowników administracji publicznej.

Termin realizacji:
styczeń-kwiecień 2008
Budżet projektu:
59 687,28 PLN

Zamawiający: 
Inne
Rok realizacji: 
2008
Tematyka badania: 
Zarządzanie projektami
Typ usługi: 
Ewaluacja projektu
Wstecz