EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Identyfikacja kierunków wsparcia w ramach FE SL 2021-2027 na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego

Celem badania było zaprogramowanie wsparcia na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego (trzeciego sektora), a także działań na rzecz określonych grup docelowych, które zostaną powierzone do realizacji partnerom społecznym i organizacjom pozarządowym, z uwagi na ich doświadczenie i potencjał społeczny.

Badanie ewaluacyjne ex-post projektu „e-Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” finansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

Przedmiotem badania było wykonanie ewaluacji ex-post Projektu „e–Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” (dalej: „Projekt”) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 3 „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa”, Działanie 3.3. Ocenie poddany zostanie Projekt w zakresie realizacji celu, który miał osiągnąć oraz efektów Projektu. Wnioski i rekomendacje uzupełnione o analizę trendów w obszarze cyfryzacji będą wyznaczały kierunek kolejnych planowanych interwencji w tym obszarze.
 

Ewaluacja ex-post instrumentów szkoleniowo-doradczych działania 2.2 i 2.21 PO WER skierowanych do kadr przedsiębiorstw

Celem ewaluacji było dokonanie podsumowującej oceny przebiegu i efektów projektów realizowanych w ramach Działania 2.2 i 2.21, identyfikacja czynników mających wpływ na ich sukces lub niepowodzenie oraz wypracowanie rekomendacji dotyczących pożądanych form i kierunków podobnych interwencji realizowanych w przyszłości.

Ewaluacja ex post działań informacyjnych i promocyjnych podejmowanych w ramach RPO WSL na lata 2014-2020

Cele badania:
1) Ocena zrealizowanych działań informacyjnych i promocyjnych w ramach systemu komunikacji RPO WSL.
2) Ocena możliwości osiągnięcia celów Strategii komunikacji RPO WSL na lata 2014-2020.
3) Wskazanie rozwiązań w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych możliwych do realizacji w perspektywie 2021-2027. 
 
 

Strony

„Ewaluacja projektów szkoleniowego oraz pomocy doradczej i szkoleniowej”

Badaniem objęto dwa projekty przygotowane przez Departament Służby Cywilnej KPRM (do 26 października 2006 r. Urząd Służby Cywilnej), które realizowano przy wsparciu z SPO RZL w ramach Działania 2.4:

  • Szkolenia dla dyrektorów generalnych (II etap);
  • Pomoc doradcza oraz szkoleniowa dla służby cywilnej.

Zamawiający: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Al. Ujazdowskich 1/3, 00 – 583 Warszawa

Celem ogólnym badania była ocena efektywności przeprowadzonych projektów.

Cele szczegółowe badania w odniesieniu do projektu „Szkolenia dla dyrektorów generalnych (II etap)” obejmowały:

  • ocenę zgodności projektów szkoleniowych (bądź jej braku) z potrzebami uczestników szkoleń,
  • określenie wpływu szkoleń na wzrost kwalifikacji zawodowych i sytuację zawodową uczestników szkoleń,
  • odpowiedź na pytanie na ile umiejętności zdobyte podczas szkoleń przydatne są ich uczestnikom w codziennej pracy,
  • ocenę poziomu satysfakcji ostatecznych beneficjentów z uczestnictwa w projekcie,
  • określenie wpływu szkoleń na rozwój osobisty pracowników w nich uczestniczących,
  • ocenę trwałości (bądź nietrwałości) efektów przeprowadzonych szkoleń,
  • ocenę stopnia osiągnięcia zakładanych rezultatów projektu (cel zaproponowany przez Wykonawcę).

Cele szczegółowe badania w odniesieniu do projektu „Pomoc doradcza oraz szkoleniowa dla służby cywilnej” obejmowały:

  • identyfikację i ocenę opracowanych standardów (procedur i narzędzi),
  • odpowiedź na pytanie o trafność wyników pomocy doradczej (jakość, formy),
  • określenie możliwego wpływu wypracowanych rozwiązań (przydatności) na skuteczne zarządzanie procesem szkoleniowym,
  • przedstawienie i ocenę upowszechnienia wypracowanych rozwiązań (formy, zasięg),
  • określenie możliwego wpływu wypracowanych rozwiązań (przydatności) na wsparcie i rozszerzenie zakresu działalności szkoleniowej w korpusie służby cywilnej,
  • ocenę stopnia osiągnięcia zakładanych rezultatów projektu (cel zaproponowany przez Wykonawcę).

Wnioski i rekomendacje powstałe w wyniku realizacji badania ewaluacyjnego posłużą KPRM do opracowywania kierunków interwencji w obszarze szkoleń w kolejnych latach oraz pozwolą na bardziej precyzyjne określanie wymagań wobec potencjalnych wykonawców projektów szkoleniowych i doradczych dla korpusu służby cywilnej, a w dalszej kolejności pozwolą na lepszą identyfikację potrzeb w zakresie tych usług. Przyczynić się mogą także do lepszego zarządzania procesem szkoleniowym w służbie cywilnej oraz poprawy jakości, a przede wszystkim efektywności projektów szkoleniowych realizowanych na rzecz pracowników administracji publicznej.

Termin realizacji:
styczeń-kwiecień 2008
Budżet projektu:
59 687,28 PLN

Zamawiający: 
Inne
Rok realizacji: 
2008
Tematyka badania: 
Zarządzanie projektami
Typ usługi: 
Ewaluacja projektu
Wstecz