EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Badanie stypendystów wojewódzkich programów stypendialnych pod kątem wyboru ścieżki dalszej nauki oraz zawodu w okresie 2016-2023

Celem badania było poznanie wyborów edukacyjnych i zawodowych stypendystów czterech programów stypendialnych z regionu kujawsko-pomorskiego, funkcjonujących w latach 2016-2023, realizowanych w ramach RPO WK-P 2014-2020, tj. 
• Humaniści na start!;
• Prymus Pomorza i Kujaw;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza II.

Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG

Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.

Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów

Badanie miało na celu:
• aktualizację trafności założeń interwencji, w tym zagadnień związanych z dostępnością bibliotek w dni wolne oraz zróżnicowaniem specyfiki placówek bibliotecznych i cech społeczno-demograficznych użytkowników końcowych;
• identyfikację czynników warunkujących występowanie oczekiwanych efektów interwencji na poziomie bibliotek objętych wsparciem Programu; 
• ocenę wybranych elementów systemu wdrażania Programu.

Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027

Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).

Strony

Ewaluacja projektu „TEKLA PLUS”

„TEKLA PLUS” to projekt zrealizowany na terenie województwa mazowieckiego w ramach Poddziałania 8.2.1 "Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Zamawiający: Consulting Plus sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie

Podobnie jak jego wcześniejsza edycja z 2009 roku, projekt służył komercjalizacji wiedzy i wzmocnieniu powiązań sfery B+R z MMSP w zakresie zwiększenia poziomu innowacyjności mazowieckich przedsiębiorstw, który jest jednym z głównych czynników rozwoju regionalnej gospodarki opartej na wiedzy.

Projekt zakładał organizację staży i przeprowadzenie kampanii promocyjno-informacyjnej promującej ideę przedsiębiorczości akademickiej oraz wskazującej zalety tworzenia firm typu spin off i spin out.

Część stażowa skierowana była do pracowników naukowych mazowieckich jednostek naukowych, którym staże miały pomóc w przełamaniu barier związanych z wykorzystywaniem ich wiedzy na wolnym, konkurencyjnym rynku oraz pracowników przedsiębiorstw, którzy poprzez staże mogli podnieść swoje kompetencje w zakresie prowadzenia prac badawczych. Staże miały również ułatwić firmom dostęp do wyspecjalizowanych pracowników naukowych. W projekcie przewidziano organizację staży dla pracowników naukowych w innowacyjnych przedsiębiorstwach na Mazowszu oraz staży dla pracowników przedsiębiorstw w jednostkach naukowych. Zakres i przebieg stażu był każdorazowo indywidualnie ustalany tak by służyć zapewnieniu przepływu wiedzy między jednostką naukową i przedsiębiorstwem.

Uzupełnieniem staży była kampania promująca ideę przedsiębiorczości akademickiej skierowana do pracowników naukowych i naukowo-dydaktycznych, doktorantów, absolwentów oraz studentów, kształcących się na uczelniach prowadzących studia wyższe na terenie województwa mazowieckiego. Kampania realizowana była za pomocą dostępnych mediów (prasy, radia, telewizji, Internetu). W ramach kampanii prezentowano sukcesy firm typu spin off i spin out, informacje jak podejmować tego typu działalność oraz informacje o instytucjach wspierających akademicką przedsiębiorczość (uczelnianych, samorządowych, itp.). Objęcie kampanią wspomnianej grupy i budowanie pozytywnej atmosfery wokół wyżej wymienionych aktywności (m.in. poprzez wskazywanie pożytków dla samych jednostek naukowych) służyć miało zmianie postaw władz uczelni, które zazwyczaj nie są przychylne biznesowej aktywności pracowników naukowych.

Charakterystyka badania ewaluacyjnego:

Ewaluacja projektu „TEKLA PLUS”, oprócz końcowej oceny realizacji projektu, miała charakter ewaluacji formatywnej, dostarczającej na bieżąco informacji wspomagających proces realizacji projektu oraz odnoszącej te informacje do rezultatów i oddziaływania projektu. Wyniki ewaluacji stanowiły wsparcie dla realizatorów projektu w zakresie jego zarządzania. Służyły ponadto poprawie wdrażania i kontroli jakości oraz wzmacnianiu partnerstwa w projekcie. Dzięki zebranym informacjom opracowany został raport cząstkowy wypełniający wymagania dotyczące ewaluacji mid-term.

Badanie ewaluacyjne było elementem projektu, który przyczynił się do zwiększenia jego użyteczności poprzez wczesne diagnozowanie ewentualnych zagrożeń, umożliwiając tym samym korektę lub zmianę zakładanych działań.

Termin realizacji:
wrzesień 2010 r. - styczeń 2011 r.

Zamawiający: 
Consulting Plus sp. z o.o.
Zakres Terytorialny: 
Mazowieckie
Rok realizacji: 
2011
Tematyka badania: 
Działania informacyjne, promocyjne i szkoleniowe
Typ usługi: 
Ewaluacja projektu
Wstecz