EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Badanie stypendystów wojewódzkich programów stypendialnych pod kątem wyboru ścieżki dalszej nauki oraz zawodu w okresie 2016-2023

Celem badania było poznanie wyborów edukacyjnych i zawodowych stypendystów czterech programów stypendialnych z regionu kujawsko-pomorskiego, funkcjonujących w latach 2016-2023, realizowanych w ramach RPO WK-P 2014-2020, tj. 
• Humaniści na start!;
• Prymus Pomorza i Kujaw;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza II.

Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG

Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.

Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów

Badanie miało na celu:
• aktualizację trafności założeń interwencji, w tym zagadnień związanych z dostępnością bibliotek w dni wolne oraz zróżnicowaniem specyfiki placówek bibliotecznych i cech społeczno-demograficznych użytkowników końcowych;
• identyfikację czynników warunkujących występowanie oczekiwanych efektów interwencji na poziomie bibliotek objętych wsparciem Programu; 
• ocenę wybranych elementów systemu wdrażania Programu.

Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027

Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).

Strony

Ocena działań informacyjno-promocyjnych i szkoleniowych podjętych w latach 2009-2011 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013

Badanie oceniło, w jakim stopniu działania informacyjno-promocyjne i szkoleniowe, podjęte w okresie od II kw. 2009 r. do I kw. 2011 r. przez IP II są adekwatne, użyteczne i przyczyniają się do efektywnego wykorzystania środków EFRR oraz zwiększenia świadomości społeczeństwa w zakresie roli, jaką odgrywa Unia Europejska.

Badanie realizowane we współpracy z ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o.

Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie

Wyniki badania ewaluacyjnego posłużą ewentualnym zmianom w prowadzonej polityce informacyjno-promocyjnej i szkoleniowej, modyfikacji sposobów komunikowania się z potencjalnymi wnioskodawcami oraz beneficjentami, a także określą optymalne instrumenty informacyjno-promocyjne i szkoleniowe.
 
Realizacji celu głównego badania służyły następujące cele szczegółowe:

  1. Ocena trafności założeń i celów Planu Komunikacji;
  2. Analiza skuteczności przekazywania wiedzy w wyniku działań szkoleniowych wśród grup docelowych (wnioskodawców oraz beneficjentów);
  3. Ocena spójności działań informacyjno-promocyjnych w ramach RPO WM 2007-2013;
  4. Identyfikacja mechanizmów wzmacniających bądź ograniczających efekty działań informacyjno-promocyjnych;
  5. Rekomendacje dla przyszłych działań informacyjno-promocyjnych i szkoleniowych;
  6. Wdrożenie rekomendacji z badania ewaluacyjnego „Ocena działań informacyjno-promocyjnych i szkoleniowych podjętych w latach 2007-2008 w ramach RPO WM2007-2013”.

Ponadto Wykonawca w oparciu o doświadczenie w realizacji projektów badawczych zbliżonych zakresem i logiką do niniejszego oraz opierając się na poczynionych wcześniej założeniach teoretycznych wyznaczył dodatkowe cele szczegółowe.

Podejście badawcze:

W ramach badania przewidziano zastosowanie szerokiego katalogu metod ilościowych i jakościowych (Analiza materiałów i danych zastanych  (deskresearch), Wywiady kwestionariuszowe CAPI, Indywidualne wywiady pogłębione (IDI), Zogniskowane wywiady grupowe (FGI), Badanie techniką Tajemniczy Klient (MysteryShopper), Badanie użyteczności strony internetowej, Socjogram komunikacji, Analizy przestrzenne, Warsztat heurystyczny).

Termin realizacji:
maj – sierpień 2011 r.
Budżet:
147 477,00 PLN

Zamawiający: 
Urząd Marszałkowski
Zakres Terytorialny: 
Mazowieckie
Rok realizacji: 
2011
Tematyka badania: 
Działania informacyjne, promocyjne i szkoleniowe
Typ usługi: 
Ewaluacja tematyczna/on-going
Wstecz