EVALU participates in the CO-SECUR project to work on a European security protocol for public spaces
EVALU takes part in the project financed with 2 million euros by the Horizon Europe programme of the European Commission.
Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce
Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL
EVALU takes part in the project financed with 2 million euros by the Horizon Europe programme of the European Commission.
EVALU uczestniczy w realizacji projektu o wartości 2 milionów Euro finansowanego z programu Komisji Europejskiej Horyzont Europa.
Głównym celem badania jest ocena przyczyn niższego niż zakładano zainteresowania konkursami w Programie NEON realizowanym w formule wspólnego przedsięwzięcia oraz wypracowanie usprawnień, które mają zapewnić skuteczną realizację założeń i celów Programu.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania ewaluacyjnego on-going Programu Strategicznego INFOSTRATEG „Zaawansowane technologie informacyjne, telekomunikacyjne i mechatroniczne”. Ocenie poddany zostanie dotychczasowy przebieg realizacji Programu i wpływ wybranych czynników zewnętrznych oraz wewnętrznych na możliwość realizacji celów Programu.
Głównym celem badania jest ocena skuteczności działań oraz jakości i trwałości efektów III Osi priorytetowej PO WER – Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju.
Celem badania było zaprogramowanie wsparcia na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego (trzeciego sektora), a także działań na rzecz określonych grup docelowych, które zostaną powierzone do realizacji partnerom społecznym i organizacjom pozarządowym, z uwagi na ich doświadczenie i potencjał społeczny.
Celem ewaluacji było dokonanie podsumowującej oceny przebiegu i efektów projektów realizowanych w ramach Działania 2.2 i 2.21, identyfikacja czynników mających wpływ na ich sukces lub niepowodzenie oraz wypracowanie rekomendacji dotyczących pożądanych form i kierunków podobnych interwencji realizowanych w przyszłości.
Projekt zakładał realizację następujących celów szczegółowych:
DIAGNOZA
Fundamentem budowy ścieżki zawodowej uczestnika projektu było poznanie jego profilu. Podczas indywidualnych spotkań z doradcą zawodowym zostały zidentyfikowane umiejętności, mocne strony oraz zainteresowania beneficjenta. Zadaniem doradcy jak i bezrobotnego było określenie celu zawodowego oraz działań prowadzących do jego realizacji.
STWORZENIE NOWEGO PROFILU KANDYDATA 50+
Nowy profil kandydata to konfrontacja efektów diagnozy z potencjałem beneficjenta oraz sytuacją na rynku pracy. Do utworzenia nowego profilu kandydata 50 + posłużyło wytyczenie celu zawodowego oraz określenie sposobu jego osiągnięcia poprzez stworzenie Indywidualnego Planu Działania. Przy budowie nowego profilu dokonana została analiza ofert na rynku pracy pod kątem określonego celu zawodowego. Kandydat skorzystał z pomocy w przygotowaniu autoprezentacji, CV oraz profilu na portalach ułatwiających znalezienie pracy.
WARSZTATY
Głównym celem warsztatów było wsparcie uczestników projektu zainteresowanych aktywnym poszukiwaniem zatrudnienia. Wsparcie obejmowało zarówno elementy treningu osobistego, czyli analiza swoich umiejętności, mocnych i słabych stron, zainteresowań, ale także treningu umiejętności przydatnych podczas poszukiwania pracy, a zatem: jak sporządzić dokumenty aplikacyjne, jak zaprezentować się w kilka minut przed pracodawcą by wywrzeć na nim dobre wrażenie, w jaki sposób odpowiadać na zadane przez niego pytania.
Warsztaty polagały na pracy z konkretnymi ludźmi posiadającymi swoiste potrzeby, wymagającymi wsparcia w wydobyciu ich mocnych stron. Zadaniem trenera było zmotywowanie grupy do tego, by każda z osób potrafiła przedstawić swoją kandydaturę w sposób podkreślający osobiste atuty oraz aktualnie posiadane kwalifikacje.
KLUB 50
Wykorzystanie potencjału portali społecznościowych nakierunkowanych zawodowo lub branżowo daje ogromną szansę autoprezentacji oraz zwiększa motywację do poszukiwania zatrudnienia. Uczestnicy projektu wzięli udział w zajęciach komputerowych, które pozwoliły na zdobycie niezbędnych dzisiaj umiejętności. Podczas szkoleń uczestnicy zapoznali się ze specyfiką portali społecznościowych, co pozwoliło zrozumieć jak ważny w poszukiwaniu pracy jest „marketing szeptany” i regularne kontakty ze znajomymi.
Kandydat miał również możliwość utworzenia swojego profilu na portalu społecznościowym.
KONTAKT Z PRACODAWCAMI
Relacje z pracodawcami były budowane poprzez członków zespołu projektowego oraz pośredników pracy i doradców zawodowych. Ich doświadczenie
i znajomość sylwetek uczestników projektu pozwoliło skonfrontować na rynku pracy profile osób poszukujących pracy z oczekiwaniami pracodawców. Poza dogłębną diagnozą i stworzeniem nowego profilu kandydata, istotne było poznanie oczekiwań pracodawców. Pozwoliło to przeprowadzać szkolenia specjalistyczne dostosowane do ich potrzeb. Dodatkowym elementem wspierającym zarówno relacje uczestników projektu z potencjalnymi pracodawcami, jak
i wpływającym pozytywnie na stopień ich motywacji i wiary we własne możliwości była giełda pracy. Finalnie wpływ na rekrutację uczestników do projektu mieli również sami pracodawcy, którzy w następstwie działań projektowych przyjęli uczestników do siebie na staż.
Informacja o partnerach projektu:
GRUDZIĄDZKIE CENTRUM CARITAS IM. BŁ. JUTY
Grudziądzkie Centrum Caritas zostało powołane po to, aby nieść pomoc charytatywną poprzez:
Agrotec Polska AGROTEC POLSKA Sp. z o.o.
Jest niezależną firmą doradczo-badawczo-szkoleniową powstałą w 2004 roku. Spółka świadczy usługi polegające na opracowywaniu ekspertyz, specjalistycznych analiz oraz prowadzeniu szeroko rozumianych projektów badawczych i ewaluacyjnych. Wśród oferowanego przez spółkę katalogu usług, kluczowy charakter mają usługi badawcze zakładające stosowanie szerokiego katalogu ilościowych i jakościowych metod badań społecznych oraz projekty o charakterze ewaluacji
i audytu strategii, programów oraz projektów finansowanych ze środków publicznych.
POWIATOWY URZĄD PRACY W GRUDZIĄDZU
Powiatowy Urząd Pracy w Grudziądzu jako jednostka organizacyjna powiatu, wchodząca w skład powiatowej administracji zespolonej, realizuje zadania związane z promocją zatrudnienia, łagodzeniem skutków bezrobocia oraz aktywizacją zawodową. W pełnieniu swojej funkcji tut. Urząd współdziała z powiatowymi radami zatrudnienia w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków Funduszu Pracy, z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy oraz
z wojewódzkimi urzędami pracy w zakresie podstawowych usług rynku pracy.
50 COMPANY
Holenderska spółka 50 COMPANY wspomaga rozwój kariery i drogi zawodowej osób po 50 roku życia. Prowadzi również doradztwo dla przedsiębiorstw
w zakresie zatrudnienia takich osób. Ponadto, promuje zatrudnianie i szanse zatrudnienia osób powyżej 50 roku życia. Spółka oferuje doradztwo zawodowe oraz warsztaty. Do pracodawców skierowana jest oferta outplacementu i poszukiwania odpowiednich, doświadczonych pracowników.
Termin realizacji:
01.02.2013 – 30.12.2014
Budżet:
1 848 910,70 PLN