EVALU
Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce
Projekty
Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL
Ewaluacja bieżąca kryteriów i systemu wyboru projektów FEŚ na lata 2021-2027 - Fundusz: EFS i EFRR
Głównym celem badania było dokonanie oceny kryteriów i innych elementów systemu wyboru projektów przez pryzmat faktycznego zapewnienia realizacji celów polityki i celów szczegółowych FEŚ 2021-2027 wraz ze wskazaniem koniecznych modyfikacji systemu.
Ocena ex post systemu Sektorowych Rad ds. Kompetencji (POWER)
Celem badania była pogłębiona analiza efektów działania SRK PO WER, które miały być kluczowym elementem wspierającym rozwój kompetencji zawodowych i adaptację podaży pracy do potrzeb rynku, w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej i społecznej kraju.
Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG
Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.
Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów
Ewaluacja ex post Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020
Głównym celem realizacji badania było podsumowanie stanu realizacji Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014 – 2020 oraz ocena stopnia realizacji celów i rezultatów PO PT.
Ewaluacja bieżąca kryteriów i systemu wyboru projektów FE SL 2021-2027
Celem badania było przeprowadzenie bieżącej ewaluacji kryteriów i systemu wyboru projektów w ramach Programu FE SL 2021-2027 (FE SL 2021-2027).
Ewaluacja podsumowująca postęp rzeczowy i rezultaty RPO WP 2014-2020, ich wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy województwa oraz na osiąganie celów Strategii Europa 2020
Głównym celem badania była ocena postępu rzeczowego i rezultatów RPO WP 2014- 2020.
Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027
Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).
Ocena wpływu wsparcia EFS i EFRR na trwałość i wysokiej jakości zatrudnienie
Celem głównym badania była ocena wpływu wsparcia RPOWP 2014-2020 na trwałość miejsc pracy i rozwój przedsiębiorczości w województwie podlaskim.
Strony
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
„Przeprowadzenie badania audytowego w celu zdiagnozowania i oceny systemu wdrażania Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL (PIW EQUAL) oraz wypracowania propozycji usprawnień dla systemu”
Głównym celem audytu było zdiagnozowanie i ocena systemu zarządzania i wdrażania Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL (PIW EQUAL), a także wypracowanie propozycji usprawnień dla systemu.
Projekt realizowany we współpracy z Investin Sp. z o.o. oraz Biurem Audytorskim Sadren Sp. z o.o.
Zamawiający: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego (obecnie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju)
Podmiotem zamówienia były instytucje odpowiedzialne za zarządzanie i wdrażanie PIW EQUAL: Instytucja Zarządzająca (Ministerstwo Rozwoju Regionalnego) oraz Krajowa Struktura Wsparcia (Fundacja „Fundusz Współpracy”).
Zakres szczegółowy audytu obejmował przeprowadzenie audytu systemu zarządzania (instytucjonalnego) oraz audytu kosztów operacyjnych (finansowego).
W ramach audytu systemu zarządzania przeprowadzona została:
- Ocena współpracy, koordynacji poszczególnych działań podejmowanych przez Instytucje Zarządzającą, Krajowa Strukturę Wsparcia, w tym:
- ocena spójności systemu zarządzania i wdrażania (określenie prawidłowości i funkcjonalności podziału zadań pomiędzy Instytucja Zarządzająca i Krajową Strukturę Wsparcia, jasności zakresu kompetencji, określenie obszarów, w których funkcje różnych instytucji się wzajemnie powielają, określenie luk w systemie)
- ocena sposobu komunikowania się (przepływu informacji) pomiędzy Instytucją Zarządzającą, Krajową Strukturą Wsparcia oraz Partnerstwami na Rzecz Rozwoju
- Ocena organizacji pracy i sposobu zarządzania w Krajowej Strukturze Wsparcia
- Ocena funkcjonowania przepływów finansowych, na wszystkich szczeblach, w ramach PIW EQUAL (ocena rozwiązań systemowych PIW EQUAL)
- Ocena systemu kontroli realizacji działań prowadzonych przez Krajowa Strukturę Wsparcia
- Ocena zasobów ludzkich (określenie czy Instytucja Zarządzająca oraz Krajowa Struktura Wsparcia zatrudniają pracowników posiadających kwalifikacje niezbędne do realizacji zadań oraz czy zasoby ludzkie są adekwatne w stosunku do realizowanych zadań);
- Ocena posiadania doświadczenia oraz niezbędnego potencjału ekonomicznego i technicznego dla prawidłowej realizacji zadań przez Instytucje Zarządzającą, Krajowa Strukturę Wsparcia, a w szczególności określenie:
- czy zasoby materialne instytucji (warunki lokalowe, sprzęt komputerowy i biurowy, środki transportu) są odpowiednie do pełnienia roli Instytucji Zarządzającej, Krajowej Struktury Wsparcia
- czy zasoby niematerialne instytucji (bazy danych, licencje, programy komputerowe, procedury obsługi, certyfikaty) są odpowiednie do pełnienia roli Instytucji Zarządzającej, Krajowej Struktury Wsparcia
- czy rozwiązania organizacyjno – lokalowe zapewniają właściwe przechowywanie dokumentacji dotyczącej wdrażania PIW EQUAL
- Identyfikacja słabych punktów w systemie zarządzania i kontroli PIW EQUAL, przede wszystkim z punktu widzenia sprawności i efektywności systemu zarządzania.
Dla wszystkich ww. punktów przygotowano propozycje ulepszeń, o których wdrożeniu zadecyduje Zamawiający oraz audytowane podmioty.
W ramach audytu kosztów operacyjnych uzyskano odpowiedzi na następujące pytania:
- Czy Krajowa Struktura Wsparcia zarządzając wsparciem udzielonym przez Instytucje Zarządzającą na wsparcie realizacji PIW EQUAL oraz na świadczenie Instytucji Zarządzającej i Partnerstwom na Rzecz Rozwoju usług w ramach pomocy technicznej PIW EQUAL spełnia wymagania umowy zawartej z Instytucja Zarządzającą oraz obowiązujących przepisów prawa (m.in.: Rozporządzenia Rady Unii Europejskiej, krajowe ustawy i rozporządzenia wykonawcze obowiązujących procedur KSW zamieszczonych w Podręczniku Zarządzania i Kontroli Krajowej Struktury Wsparcia PIW EQUAL)?
- Czy KSW realizuje prawidłowo, skutecznie i efektywnie zadania w zakresie promocji PIW EQUAL?
- Czy KSW realizuje prawidłowo, skutecznie i efektywnie zadania w zakresie organizacji wyboru Partnerstw na Rzecz Rozwoju?
- Czy KSW realizuje prawidłowo, skutecznie i efektywnie zadania w zakresie obsługi technicznej i finansowej PIW EQUAL?
- Czy KSW realizuje prawidłowo, skutecznie i efektywnie zadania w zakresie udziału w monitorowaniu i kontroli PIW EQUAL?
- Czy KSW realizuje prawidłowo, skutecznie i efektywnie zadania w zakresie prowadzenia sprawozdawczości?
- Czy KSW realizuje prawidłowo, skutecznie i efektywnie zadania w zakresie pomocy publicznej?
- Czy KSW realizuje prawidłowo, skutecznie i efektywnie zadania w zakresie kontroli zamówień publicznych,
- Czy KSW realizuje prawidłowo, skutecznie i efektywnie zadania w zakresie zapewnienia Instytucji Zarządzającej praw autorskich do wytworzonych rezultatów?
- Czy KSW realizuje prawidłowo, skutecznie i efektywnie zadania w zakresie archiwizacji dokumentów?
W realizację badania zaangażowanie zespół audytorów wewnętrznych specjalizujących się w audycie instytucjonalnym oraz programów, projektów i działań finansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz zespół biegłych rewidentów. Łącznie zespół badawczy liczył 11 osób.
Budżet:
130.174 PLN
Termin realizacji:
marzec – sierpień 2007