EVALU participates in the CO-SECUR project to work on a European security protocol for public spaces
EVALU takes part in the project financed with 2 million euros by the Horizon Europe programme of the European Commission.
Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce
Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL
EVALU takes part in the project financed with 2 million euros by the Horizon Europe programme of the European Commission.
EVALU uczestniczy w realizacji projektu o wartości 2 milionów Euro finansowanego z programu Komisji Europejskiej Horyzont Europa.
Głównym celem badania jest ocena przyczyn niższego niż zakładano zainteresowania konkursami w Programie NEON realizowanym w formule wspólnego przedsięwzięcia oraz wypracowanie usprawnień, które mają zapewnić skuteczną realizację założeń i celów Programu.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania ewaluacyjnego on-going Programu Strategicznego INFOSTRATEG „Zaawansowane technologie informacyjne, telekomunikacyjne i mechatroniczne”. Ocenie poddany zostanie dotychczasowy przebieg realizacji Programu i wpływ wybranych czynników zewnętrznych oraz wewnętrznych na możliwość realizacji celów Programu.
Głównym celem badania jest ocena skuteczności działań oraz jakości i trwałości efektów III Osi priorytetowej PO WER – Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju.
Celem badania było zaprogramowanie wsparcia na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego (trzeciego sektora), a także działań na rzecz określonych grup docelowych, które zostaną powierzone do realizacji partnerom społecznym i organizacjom pozarządowym, z uwagi na ich doświadczenie i potencjał społeczny.
Celem ewaluacji było dokonanie podsumowującej oceny przebiegu i efektów projektów realizowanych w ramach Działania 2.2 i 2.21, identyfikacja czynników mających wpływ na ich sukces lub niepowodzenie oraz wypracowanie rekomendacji dotyczących pożądanych form i kierunków podobnych interwencji realizowanych w przyszłości.
Badanie dotyczyło oceny stanu i perspektywy rozwoju sektora kultury w Krakowie ze szczególnym uwzględnieniem instytucji kultury, wydarzeń kulturalnych w mieście, oferty zajęć edukacyjnych instytucji kultury oraz markowych produktów krakowskiej kultury znanych w kraju i zagranicą, a także potencjalnych markowych produktów.
Zamawiający: Urząd Miasta Krakowa, Pl. Wszystkich Świętych 3-4,31-004 Kraków
Badaniu podlegali przedstawiciele instytucji kultury w mieście: domów, ośrodków i centrów kultury, muzeów, teatrów, galerii, bibliotek, orkiestr, krakowskiego biura festiwalowego. Badanie skupiło się na określeniu obecnego stanu kultury w mieście oraz określeniu perspektyw jej rozwoju na najbliższe lata.
Poniżej wskazano główne cele badania:
1) Charakterystyka sektora kultury w obszarach, na które ma/ może mieć wpływ samorząd miejski w Krakowie.
2) Ranking markowych produktów z obszaru kultury w Krakowie (na bazie oceny rozpoznawalności produktów); w tym wskazanie niewykorzystanych potencjałów Krakowa - marki, które miasto powinno wypromować.
3) Ocena potrzeb/popytu na usługi w sferze kultury.
4) Ocena poziomu zaspokojenia potrzeb oraz poziomu satysfakcji odbiorców/ uczestników kultury, w tym zarówno w kontekście oferty Krakowa (bez podziału na podmioty świadczące usługi w zakresie kultury), jak i oceny poziomu satysfakcji odbiorców oferty miejskich instytucji kultury w Krakowie (z uwzględnieniem różnych typów instytucji oraz rodzajów oferty (oferta kulturalna, oferta z zakresu edukacji kulturalnej i artystycznej, w tym świadczona przez instytucje artystyczne, nie tylko specjalizujące się w upowszechnianiu kultury).
5) Ocena kondycji miejskich instytucji kultury (w tym: finanse, infrastruktura, potencjał a działalność merytoryczna).
6) Inwentaryzacja oferty edukacyjnej publicznych instytucji kultury (w tym we współpracy z innymi podmiotami – np. organizacjami pozarządowymi, bądź sektorem prywatnym).
7) Ocena poziomu satysfakcji uczestników oferty edukacyjnej miejskich instytucji kultury. Analiza profilu odbiorców oferty edukacyjnej.
8) Rozpoznanie trendów zmian zachodzących w kulturze w Polsce i Europie oraz pozycji Krakowa na tym tle.
Podejście badawcze:
Zastosowano m.in. poniższe metody badawcze: