EVALU
Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce
Projekty
Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL
Ewaluacja bieżąca kryteriów i systemu wyboru projektów FEŚ na lata 2021-2027 - Fundusz: EFS i EFRR
Głównym celem badania było dokonanie oceny kryteriów i innych elementów systemu wyboru projektów przez pryzmat faktycznego zapewnienia realizacji celów polityki i celów szczegółowych FEŚ 2021-2027 wraz ze wskazaniem koniecznych modyfikacji systemu.
Ocena ex post systemu Sektorowych Rad ds. Kompetencji (POWER)
Celem badania była pogłębiona analiza efektów działania SRK PO WER, które miały być kluczowym elementem wspierającym rozwój kompetencji zawodowych i adaptację podaży pracy do potrzeb rynku, w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej i społecznej kraju.
Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG
Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.
Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów
Ewaluacja ex post Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020
Głównym celem realizacji badania było podsumowanie stanu realizacji Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014 – 2020 oraz ocena stopnia realizacji celów i rezultatów PO PT.
Ewaluacja bieżąca kryteriów i systemu wyboru projektów FE SL 2021-2027
Celem badania było przeprowadzenie bieżącej ewaluacji kryteriów i systemu wyboru projektów w ramach Programu FE SL 2021-2027 (FE SL 2021-2027).
Ewaluacja podsumowująca postęp rzeczowy i rezultaty RPO WP 2014-2020, ich wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy województwa oraz na osiąganie celów Strategii Europa 2020
Głównym celem badania była ocena postępu rzeczowego i rezultatów RPO WP 2014- 2020.
Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027
Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).
Ocena wpływu wsparcia EFS i EFRR na trwałość i wysokiej jakości zatrudnienie
Celem głównym badania była ocena wpływu wsparcia RPOWP 2014-2020 na trwałość miejsc pracy i rozwój przedsiębiorczości w województwie podlaskim.
Strony
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
„Przewidywany wpływ wybranych projektów realizowanych w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport na stan środowiska naturalnego oraz stan zdrowia ludzi narażonych na negatywne oddziaływanie infrastruktury transportowej”
Projekt realizowany we współpracy z EVEKO.
Zamawiający: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego (obecnie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju)
Zgodnie z wymaganiami Zamawiającego badanie zostało zrealizowane w następujących obszarach badawczych:
1) Ocena skuteczności, trafności, efektywności i przewidywanej trwałości zastosowanych w ramach badanych projektów działań minimalizujących (mitygujących) negatywny wpływ inwestycji na środowisko ze szczególnym uwzględnieniem takich zagadnień jak:
- ochrona znajdujących się w Polsce obszarów przyrodniczych zaliczanych do Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000
- eliminacja ryzyka zagrożeń środowiska w wyniku katastrof komunikacyjnych
- ochrona zdrowia ludzi przed negatywnymi oddziaływaniami komunikacyjnymi
2) Ocena wpływu projektów na środowisko naturalne oraz stan zdrowia ludzi narażonych na negatywne oddziaływanie infrastruktury transportowej pod kątem przewidywanych skutków, jakie niosłoby za sobą niezrealizowanie badanych projektów (wariant 0).
W kontekście pkt. 2 badanie brało również pod uwagę warianty alternatywne, które były analizowane podczas przygotowywania dokumentacji projektu (m.in. na etapie studium wykonalności).
Ponadto z uwagi na fakt, iż w ramach badania poddano ocenie przewidywany wpływ projektów transportowych na stan środowiska, w wyniku którego dokonano analizy zastosowanych rozwiązań mitygujących oraz zaproponowano wnioski i rekomendacje dla działań planowanych do realizacji w ramach okresu programowania 2007-2013 Wykonawca, w celu zapewnienia aktualności ww. wniosków i rekomendacji (w świetle zmieniającego się prawa polskiego), zaproponował i zrealizował trzeci obszar badawczy, tj:
3) Ocena i weryfikacja wypracowanych wniosków i rekomendacji pod kątem wymagań Dyrektywy OOŚ oraz Dyrektywy Siedliskowej i Ptasiej.
Wprowadzenie dodatkowego komponentu badania było szczególnie istotne z uwagi na spodziewane zmiany w sytuacji prawnej w zakresie ochrony środowiska wynikające z zarzutów Komisji Europejskiej dotyczących zgodniści polskiego prawa regulującego procedury oceny oddziaływania na środowisko z prawodawstwem UE.
Termin realizacji:
czerwiec – październik 2008
Budżet:
74 420,00 PLN