EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Badanie stypendystów wojewódzkich programów stypendialnych pod kątem wyboru ścieżki dalszej nauki oraz zawodu w okresie 2016-2023

Celem badania było poznanie wyborów edukacyjnych i zawodowych stypendystów czterech programów stypendialnych z regionu kujawsko-pomorskiego, funkcjonujących w latach 2016-2023, realizowanych w ramach RPO WK-P 2014-2020, tj. 
• Humaniści na start!;
• Prymus Pomorza i Kujaw;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza;
• Prymusi Zawodu Kujaw i Pomorza II.

Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG

Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.

Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów

Badanie miało na celu:
• aktualizację trafności założeń interwencji, w tym zagadnień związanych z dostępnością bibliotek w dni wolne oraz zróżnicowaniem specyfiki placówek bibliotecznych i cech społeczno-demograficznych użytkowników końcowych;
• identyfikację czynników warunkujących występowanie oczekiwanych efektów interwencji na poziomie bibliotek objętych wsparciem Programu; 
• ocenę wybranych elementów systemu wdrażania Programu.

Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027

Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).

Strony

Wieś czy globalna wioska? - projekt badawczy diagnozujący stan i poziom kompetencji komunikacyjnych

Celem projektu było przeprowadzenie diagnozy kompetencji komunikacyjnych mieszkańców obszarów wiejskich w kontekście potrzeb budowania kapitału społecznego wiejskich społeczności i ocena możliwości wykorzystania nowych mediów w budowaniu otwartych oraz przejrzystych sieci relacji społecznych na obszarach wiejskich.

Instytucja finansująca: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Uzasadnieniem realizacji badania były specyficzne potrzeby komunikacyjne mieszkańców wsi wynikające ze szczególnego zagrożenia wykluczeniem cyfrowym tej grupy, będącej zarazem tą częścią społeczeństwa polskiego, która w największym stopniu może skorzystać ze zmian technologii komunikacyjnych i funkcji społecznych mediów.

Przyjęto następujące cele szczegółowe projektu:

  • Podniesienie poziomu wiedzy na temat kompetencji komunikacyjnych mieszkańców obszarów wiejskich w kontekście potrzeb budowania kapitału społecznego wiejskich społeczności;
  • Ocena możliwości wykorzystania nowych mediów w budowaniu otwartych (inkluzyjnych) oraz przejrzystych sieci relacji społecznych na obszarach wiejskich;
  • Podniesienie możliwości skutecznego wrażania Strategii Rozwoju Kapitału Społecznego 2011-2020 na obszarach wiejskich.

Badanie obejęło następujące zagadnienia:

  • Ocena wiarygodności treści przekazów formułowanych przez oraz na użytek mieszkańców obszarów wiejskich;
  • Świadomy i krytyczny odbiór komunikatów przez mieszkańców obszarów wiejskich;
  • Potrzeby komunikacyjne mieszkańców obszarów wiejskich;
  • Rozumienie przez mieszkańców obszarów wiejskich budowy przekazów medialnych oraz celów, które realizują;
  • Analiza kompetencji w zakresie wykorzystania, tworzenia i dystrybucji przez mieszkańców obszarów wiejskich treści.

Projekt badawczy finansowany w ramach PROGRAMU / PRIORYTETU Edukacja kulturalna i diagnoza kultury / Edukacja medialna, badania ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Termin realizacji:
sierpień – grudzień 2012 r.
Budżet:
148 236 PLN

Zakres Terytorialny: 
Ogólnopolski
Rok realizacji: 
2012
Tematyka badania: 
Rozwój obszarów wiejskich
Rozwój zasobów ludzkich
Włączenie społeczne
Typ usługi: 
Projekt własny
Wstecz