EVALU 

Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce

https://evalu.pl/sites/default/files/baner_1.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_2.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_3.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/img_1321.jpg
https://evalu.pl/sites/default/files/baner_5.jpg

Projekty

Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL

Identyfikacja kierunków wsparcia w ramach FE SL 2021-2027 na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego

Celem badania było zaprogramowanie wsparcia na rzecz rozwijania dialogu obywatelskiego, podniesienia potencjału i rozwoju organizacji społeczeństwa obywatelskiego (trzeciego sektora), a także działań na rzecz określonych grup docelowych, które zostaną powierzone do realizacji partnerom społecznym i organizacjom pozarządowym, z uwagi na ich doświadczenie i potencjał społeczny.

Badanie ewaluacyjne ex-post projektu „e-Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” finansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

Przedmiotem badania było wykonanie ewaluacji ex-post Projektu „e–Pionier – wsparcie uzdolnionych programistów na rzecz rozwiązywania zidentyfikowanych problemów społecznych lub gospodarczych” (dalej: „Projekt”) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 3 „Cyfrowe kompetencje społeczeństwa”, Działanie 3.3. Ocenie poddany zostanie Projekt w zakresie realizacji celu, który miał osiągnąć oraz efektów Projektu. Wnioski i rekomendacje uzupełnione o analizę trendów w obszarze cyfryzacji będą wyznaczały kierunek kolejnych planowanych interwencji w tym obszarze.
 

Ewaluacja ex-post instrumentów szkoleniowo-doradczych działania 2.2 i 2.21 PO WER skierowanych do kadr przedsiębiorstw

Celem ewaluacji było dokonanie podsumowującej oceny przebiegu i efektów projektów realizowanych w ramach Działania 2.2 i 2.21, identyfikacja czynników mających wpływ na ich sukces lub niepowodzenie oraz wypracowanie rekomendacji dotyczących pożądanych form i kierunków podobnych interwencji realizowanych w przyszłości.

Ewaluacja ex post działań informacyjnych i promocyjnych podejmowanych w ramach RPO WSL na lata 2014-2020

Cele badania:
1) Ocena zrealizowanych działań informacyjnych i promocyjnych w ramach systemu komunikacji RPO WSL.
2) Ocena możliwości osiągnięcia celów Strategii komunikacji RPO WSL na lata 2014-2020.
3) Wskazanie rozwiązań w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych możliwych do realizacji w perspektywie 2021-2027. 
 
 

Strony

Wieś czy globalna wioska? - projekt badawczy diagnozujący stan i poziom kompetencji komunikacyjnych

Celem projektu było przeprowadzenie diagnozy kompetencji komunikacyjnych mieszkańców obszarów wiejskich w kontekście potrzeb budowania kapitału społecznego wiejskich społeczności i ocena możliwości wykorzystania nowych mediów w budowaniu otwartych oraz przejrzystych sieci relacji społecznych na obszarach wiejskich.

Instytucja finansująca: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Uzasadnieniem realizacji badania były specyficzne potrzeby komunikacyjne mieszkańców wsi wynikające ze szczególnego zagrożenia wykluczeniem cyfrowym tej grupy, będącej zarazem tą częścią społeczeństwa polskiego, która w największym stopniu może skorzystać ze zmian technologii komunikacyjnych i funkcji społecznych mediów.

Przyjęto następujące cele szczegółowe projektu:

  • Podniesienie poziomu wiedzy na temat kompetencji komunikacyjnych mieszkańców obszarów wiejskich w kontekście potrzeb budowania kapitału społecznego wiejskich społeczności;
  • Ocena możliwości wykorzystania nowych mediów w budowaniu otwartych (inkluzyjnych) oraz przejrzystych sieci relacji społecznych na obszarach wiejskich;
  • Podniesienie możliwości skutecznego wrażania Strategii Rozwoju Kapitału Społecznego 2011-2020 na obszarach wiejskich.

Badanie obejęło następujące zagadnienia:

  • Ocena wiarygodności treści przekazów formułowanych przez oraz na użytek mieszkańców obszarów wiejskich;
  • Świadomy i krytyczny odbiór komunikatów przez mieszkańców obszarów wiejskich;
  • Potrzeby komunikacyjne mieszkańców obszarów wiejskich;
  • Rozumienie przez mieszkańców obszarów wiejskich budowy przekazów medialnych oraz celów, które realizują;
  • Analiza kompetencji w zakresie wykorzystania, tworzenia i dystrybucji przez mieszkańców obszarów wiejskich treści.

Projekt badawczy finansowany w ramach PROGRAMU / PRIORYTETU Edukacja kulturalna i diagnoza kultury / Edukacja medialna, badania ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Termin realizacji:
sierpień – grudzień 2012 r.
Budżet:
148 236 PLN

Zakres Terytorialny: 
Ogólnopolski
Rok realizacji: 
2012
Tematyka badania: 
Rozwój obszarów wiejskich
Rozwój zasobów ludzkich
Włączenie społeczne
Typ usługi: 
Projekt własny
Wstecz