EVALU
Od 18 lat współtworzymy rynek ewaluacji w Polsce
Projekty
Zaznaczenie lub odznaczenie kryteriów filtrowania w poszczególnych kategoriach możliwe po kliknięciu myszą z przytrzymanym klawiszem CTRL
Ewaluacja bieżąca kryteriów i systemu wyboru projektów FEŚ na lata 2021-2027 - Fundusz: EFS i EFRR
Głównym celem badania było dokonanie oceny kryteriów i innych elementów systemu wyboru projektów przez pryzmat faktycznego zapewnienia realizacji celów polityki i celów szczegółowych FEŚ 2021-2027 wraz ze wskazaniem koniecznych modyfikacji systemu.
Ocena ex post systemu Sektorowych Rad ds. Kompetencji (POWER)
Celem badania była pogłębiona analiza efektów działania SRK PO WER, które miały być kluczowym elementem wspierającym rozwój kompetencji zawodowych i adaptację podaży pracy do potrzeb rynku, w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej i społecznej kraju.
Badanie ewaluacyjne ex-post programu „Badania stosowane” w ramach III edycji Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego EOG
Badanie prowadzone było w celu oceny przebiegu realizacji Programu i wpływu wybranych czynników zewnętrznych i wewnętrznych na stopień osiągnięcia zakładanych efektów Programu. Ewaluacja miała za zadanie dostarczyć informacji także o samym systemie i mechanizmie wdrażania i zarządzania Programem i możliwościach lub obszarach potencjalnych usprawnień.
Ewaluacja tematyczna: uwarunkowania realizacji celów Programu NPRCz 2.0. na poziomie Beneficjentów
Ewaluacja ex post Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020
Głównym celem realizacji badania było podsumowanie stanu realizacji Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014 – 2020 oraz ocena stopnia realizacji celów i rezultatów PO PT.
Ewaluacja bieżąca kryteriów i systemu wyboru projektów FE SL 2021-2027
Celem badania było przeprowadzenie bieżącej ewaluacji kryteriów i systemu wyboru projektów w ramach Programu FE SL 2021-2027 (FE SL 2021-2027).
Ewaluacja podsumowująca postęp rzeczowy i rezultaty RPO WP 2014-2020, ich wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy województwa oraz na osiąganie celów Strategii Europa 2020
Głównym celem badania była ocena postępu rzeczowego i rezultatów RPO WP 2014- 2020.
Ewaluacja dotycząca wsparcia obywateli państw trzecich w ramach RPO WSL na lata 2014-2020 i FE SL 2021-2027
Badanie realizowane było w kontekście oceny działań podejmowanych w ramach RPO WSL w latach 2022-2023 na rzecz uchodźców z Ukrainy oraz w kontekście planowanych działań programu FE SL 2021-2027 w Celu szczegółowym ESO4.9. Wspieranie integracji społeczno-gospodarczej obywateli państw trzecich, w tym migrantów (EFS+).
Ocena wpływu wsparcia EFS i EFRR na trwałość i wysokiej jakości zatrudnienie
Celem głównym badania była ocena wpływu wsparcia RPOWP 2014-2020 na trwałość miejsc pracy i rozwój przedsiębiorczości w województwie podlaskim.
Strony
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
Wykonanie badania pt.: Prognoza oddziaływania na środowisko projektu Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego 2010-2020: Regiony, Miasta, Obszary wiejskie”
Głównym celem przedmiotowej prognozy oddziaływania na środowisko było zbadanie oraz ocena stopnia i sposobu uwzględnienia aspektów środowiskowych w projekcie Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego 2010-2020: Regiony, Miasta, Obszary wiejskie, a także analiza potencjalnych i rzeczywistych skutków środowiskowych realizacji KSRR.
Badanie zrealizowane we współracy z CDM Sp. z o.o.
Zamawiający: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego (obecnie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju)
Realizacja celu głównego wiązała się z potrzebą zbadania i oceny projektu KSRR pod względem:
- stopnia i sposobu uwzględnienia zasady zrównoważonego rozwoju w badanym dokumencie, w tym założeń i wytycznych polityki ekologicznej polskiej i UE;
- wskazania potencjalnych zagrożeń i pól konfliktów ekologicznych związanych z realizacją postanowień dokumentu w przedziale czasowym: 2010-2020, w tym identyfikacji znaczących negatywnych oddziaływań na obszary chronione, w tym Natura 2000;
- możliwości występowania oddziaływań skumulowanych wywołanych realizacją dokumentu;
- określenia możliwości i zasad ograniczenia potencjalnych znaczących oddziaływań na środowisko związanych z realizacją postanowień dokumentu;
- eliminacji na możliwie wczesnym etapie powstawania dokumentu ustaleń i zaleceń, których negatywne skutki środowiskowe pozostają w sprzeczności z wymogami prawa, postanowieniami Polityki Ekologicznej Państwa i wiążących Polskę umów międzynarodowych;
- wsparcia efektu synergii związanego z wykorzystaniem cech środowiska w procesie prowadzenia polityki regionalnej państwa w kontekście rozwoju zrównoważonego;
- przedstawienia zaleceń dotyczących monitorowania realizacji KSRR, w tym skutków środowiskowych i przestrzennych w systemie programowania rozwoju;
- możliwości i zakresu znaczącego transgranicznego oddziaływania na środowisko, mogącego stanowić wskazanie dla przeprowadzenia oceny transgranicznego oddziaływania na środowisko skutków realizacji projektowanego dokumentu oraz stopnia wykonania dyspozycji ustawowych w zakresie uwzględniania zasad zrównoważonego rozwoju w dokumencie.
Postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko skutków realizacji planów i programów jest jednym z narzędzi realizacji zasady trwałego i zrównoważonego rozwoju - jednego z filarów strategii lizbońskiej i goeteborskiej, jak również jednej z podstawowych konstytucyjnych zasad ustroju państwa polskiego (art. 5 Konstytucji RP).
Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U.2008 nr 199 poz. 1227) wprowadziła wymóg poddania strategii rozwoju regionalnego procedurze oceny oddziaływania na środowisko, w artykułach następnych (51-58) doprecyzowując zakres prognozy i określając główne etapy procesu oraz zakres postępowania i zasady współpracy organów administracji publicznej.
Projekt Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego 2010-2020: Regiony, Miasta, Obszary wiejskie (zwany KSRR) określa: uwarunkowania, cele i kierunki rozwoju regionalnego, politykę państwa wobec województw lub obszarów problemowych, a także zasady i mechanizmy współpracy oraz koordynacji działań podejmowanych na poziomie krajowym z działaniami podejmowanymi przez samorząd terytorialny na poziomie województwa oraz pozostałych uczestników polityki regionalnej.
Termin realizacji:
grudzień 2009 r. – maj 2010 r.
Budżet:
204 472,00 PLN